HT završio 2022. godinu s rastom prihoda
Hrvatski Telekom objavio je dobre poslovne rezultate usprkos izazovnom okruženju; 2,2% rast prihoda i 0,8% rast EBITDA nakon najmova u odnosu na prethodnu godinu
Hrvatski Telekom objavio je danas nerevidirane poslovne rezultate za 2022. godinu, tijekom koje su im organski prihodi povećani za 2,2%, zahvaljujući kontinuiranom zamahu rasta u području osnovnih usluga mobilnih i fiksnih telekomunikacija, kako u Hrvatskoj tako i u Crnoj Gori. Dobri rezultati ostvareni u prvoj polovici godine doveli su do povećanja organske EBITDA-e nakon najmova za 0,8% u 2022. godine. Organska neto dobit veća je za 10,5%, prvenstveno kao rezultat normalizacije amortizacijskih troškova koji su najvišu razinu dosegnuli u prvoj polovici 2021. godine, kažu iz HT-a.
Nastavak ulaganja
Usprkos izazovnom gospodarskom okruženju, organska ulaganja ostala su na istoj razini kao prethodne godine i ukupno su iznosila 1,7 milijardi kuna (231 milijun eura). Kad je riječ o izgledima, iz HT-a poručuju kako su, usprkos nestabilnom okruženju, uspjeli premašiti očekivanja za prihode i organsku EBITDA-u nakon najmova. Dobri poslovni rezultati omogućili su ubrzavanje ulaganja tako da su kapitalna ulaganja nakon najmova premašila inicijalni plan za 2022. godinu.
HT je 2022. godine stavio poseban naglasak na izgradnju optičke infrastrukture i implementaciju fiksne pristupne mreže sljedeće generacije (NGA). Kao rezultat tih aktivnosti, HT-ova FTTH mreža, ostvarila je stopu rasta od 21% u odnosu na prošlu godinu. HT je istovremeno i dalje fokusiran na ulaganja u razvoj 5G mreže, kojom je trenutno pokriveno oko 100 gradova u Hrvatskoj i više od 2 milijuna ljudi.
Program povrata kapitala za dioničare
Glavna skupština je 25. travnja 2022. godine potvrdila zajednički prijedlog Uprave i Nadzornog odbora za raspodjelu neto dobiti za 2021. godinu. Iznos od 638 milijuna kuna predstavlja omjer isplate dividende u odnosu na ostvarenu dobit Društva od 95,8%.
U 2022. godini proveden je najveći otkup dionica u povijesti HT-a, a kupljeno je dodatnih 979.444 dionica Društva na Zagrebačkoj burzi u okviru trenutačnog Programa otkupa dionica. Hrvatski Telekom platio je ekvivalentnu vrijednost od 180,4 milijuna kuna za stjecanje dionica Društva u izvještajnom razdoblju, što je rast od 81% u odnosu na prošlu godinu. Uprava je u srpnju 2022. povukla 1.271.667 stečenih dionica Društva bez nominalne vrijednosti kupljenih u okviru Programa otkupa dionica. Time se ukupni broj dionica smanjio sa 80.047.509 na 78.775.842 dionice bez nominalne vrijednosti bez smanjenja temeljnog kapitala.
Promjene u Upravi
U prosincu 2022. godine Siniša Đuranović imenovan je novim članom Uprave i glavnim direktorom za korporativne poslove (CCO), nakon što je prethodno obnašao dužnost Starijeg potpredsjednika i glavnog pravnog savjetnika.
Izgledi za 2023.
Na početku 2023. godine očekuje se da će izazovi iz 2022. godine i dalje biti prisutni. Inflacijski pritisci i dalje će utjecati na naše troškove i raspoloživi dohodak korisnika, energetsko tržište ostat će nestabilno te je predviđeno usporavanje rasta hrvatskog BDP-a. Ciljevi Hrvatskog Telekoma u 2023. godini bit će: niži jednoznamenkasti rast prihoda i EBITDA-e nakon najmova te srednje jednoznamenkasto smanjenje kapitalnih ulaganja nakon najmova u odnosu na 2022. godinu. Izgledi za regionalno širenje ostaju isti dok nastavljaju pratiti i procjenjivati potencijalne aktivnosti stjecanja i preuzimanja.
Izjava predsjednika Uprave
Osvrćući se na poslovne rezultate za 2022., Konstantinos Nempis, predsjednik Uprave Hrvatskog Telekoma, izjavio je: „U vrlo zahtjevnoj godini te usprkos sve većim izazovima u makroekonomskom okruženju, uz inflacijske pritiske i dosad nezapamćene cijene energenata, uspješno smo ostvarili dobre poslovne rezultate što nam je omogućilo da ulaganja održimo na prošlogodišnjoj razini.
U 2022. godini dodatno smo ojačali vodeći položaj svoje mreže, ponovno prepoznate kao najbolja mobilna i fiksna mreža u zemlji. Svojom predanošću ulaganjima, proširenjem optičke infrastrukture na 100.000 novih kućanstava i jačanjem vodećeg položaja 5G mreže osigurali smo da naši korisnici uživaju u najboljem korisničkom iskustvu. Istovremeno, zahvaljujući snažnoj usredotočenosti na korisnike i zaposlenike, zadovoljstvo korisnika i angažman zaposlenika dosegnuli su rekordne razine.
Makroekonomski izazovi iz 2022. bit će prisutni i ove godine, međutim ostajemo predani svojim planovima, ulaganjima i pružanju podrške nacionalnim ciljevima jer su digitalna infrastruktura i usluge koje pružamo ključne poluge rasta.”