Intel ostao najvrjednija svjetska marka poluvodiča, ali ga ozbiljno sustiže TSMC

Brand Finance objavio je izvješće o najvrjednijim i najjačim markama poluvodiča – Semiconductors 20 2023 prema kojemu je Intel i dalje prvi, ali čini se ne zadugo, ozbiljno ga sustiže TSMC

Stjepan Bilić srijeda, 29. ožujka 2023. u 19:33
📷 Racool_studio
Racool_studio

​Konzultantska tvrtka za procjenu robnih marki Brand Finance svake godine testira 5000 najvećih robnih marki i objavljuje više od 100 izvješća, rangirajući robne marke u svim sektorima i zemljama. Temeljem prikupljenih podataka objavljuje i godišnje izvješće o prvih 20 najvrjednijih i najjačih marki poluvodiča na svijetu - Semiconductor 20.

Prema ovogodišnjem izvješću Semiconductors 20 2023 Intel je sa 22,9 milijardi dolara i dalje na prvom mjestu, ali ga ozbiljno sustiže TSMC čija je procijenjena vrijednost neznatno manja – 21,6 milijardi dolara. Ovakav poredak na ljestvici je rezultat pada vrijednosti Intela za 10% dok je vrijednost TSMC-u porasla za 5%. Također treba uzeti u obzir i da je Intel izgradio robnu marku djelomično okrenutu potrošačima koja se temelji na prijenosnim i stolnim računalima (uz poslužiteljska i industrijska tržišta), dok je TSMC u osnovi robna marka između poduzeća posvećena proizvodnji poluvodiča za Apple, AMD, Nvidiju i mobilne uređaje. Na trećem mjestu ljestvice nalazi se Nvidija s procijenjenom vrijednošću od 16,9 milijardi dolara.

📷 Brand Finance
Brand Finance

Brand Finance navodi kako je TSMC unatoč blagom padu snage marke s ocjene 80,3 na 78,9 postao najjača marka u sektoru. Snaga TSMC-a kao dobavljača poluvodiča velikim se dijelom temelji na njegovom snažnom proizvodu: upravlja velikim dijelom vodećih svjetskih pogona za proizvodnju poluvodiča kao rezultat svog jedinstvenog organizacijskog znanja i opreme.

📷 Brand Finance
Brand Finance

Broadcom je zahvaljujući povećanju vrijednosti na 8,2 milijarde dolara postao najbrže rastuća marka na ljestvici ove godine. Povećanje vrijednosti od 29% Broadcom može zahvaliti povećanoj potražnji za tvrtkinim mrežnim i podatkovnim uređajima. Naime, Broadcom je izgradio vrijedan brand za poslovanje koji se temelji na postavljanju bežičnih i žičnih veza za krajnje korisnike i mrežne operatere. Druga najbrže rastuća marka na ljestvici je Analog Devices koji je ujedno i novi sudionik na ljestvici. Vrijednost ovog brenda porasla je za 21% na 1,9 milijardi dolara.

AMD (vrijednost brenda porasla je 15% ove godine na 6,9 milijardi USD) postigao je izvanredan rast vrijednosti brenda od početka pandemije COVID-19. Procijenjen na 1,4 milijarde američkih dolara prije razdoblja pandemije početkom 2020., brend sada vrijedi gotovo pet puta više, nešto manje od 7 milijardi američkih dolara. STMicroelectronics (vrijednost robne marke porasla je za 13% na 2,3 milijarde USD) glavni je korisnik globalnog interesa za pametne uređaje, proizvodnjom mikročipova za mnoge različite proizvode, kao što su električni automobili, tvornički strojevi, pametni telefoni i četkice za zube. Posljednjih godina vrijednost brenda STMicroelectronics porasla je u vezi s njegovim jakim portfeljem brendova, pouzdanom distribucijskom mrežom i bazom dobavljača.