Izvrsni rezultati Netflixa nagovještavaju nova poskupljenja pretplate

Netfix je godinu završio s rastom prihoda i broja pretplatnika, a pozitivan zamah u poslovanju pokazuje da pretplatnici i dalje pristižu, unatoč zabrani dijeljenja lozinki te poskupljenjima

Sandro Vrbanus četvrtak, 25. siječnja 2024. u 11:34

Netflix je ovoga tjedna objavio svoje godišnje poslovne rezultate za 2023. godinu, a pomalo neočekivano, oni su prilično pozitivni. To je odmah potaknulo i porast cijene njihovih dionica – ona je poskočila za više od 9%, a skok je uslijedio odmah nakon što je streaming platforma objavila da je dobila više od 13 milijuna novih pretplatnika samo u četvrtom tromjesečju godine, čime je ukupan broj pretplatnika dostigao rekordnih 260,8 milijuna.

Prihodi kompanije premašili su i optimistične procjene analitičara. Oni kažu da povećanje broja pretplatnika Netflixa ukazuje na trajnu snagu u širenju poslovanja, posebice na oglašavanje, kao i na poslovni zamah koji tvrtka gradi te njezino suzbijanje dijeljenja lozinki. Svi ti čimbenici ukazuju na to da što god da Netflix učini – pretplatnici mu i dalje pristižu, a prihodi rastu. U posljednjem tromjesečju 2023. su se oni povećali za čak 12%.

Novi pretplatnici samo stižu

U svojem izvješću streaming kuća najavljuje da će nastaviti ulagati u sadržaj i poboljšavati korisničko iskustvo, a to neće proći bez – poskupljenja. "S vremena na vrijeme tražimo od pretplatnika da plate za ta poboljšanja", kažu, što dalje potiče poboljšanja. Taj recept očito dobro prolazi, jer je nastavak rasta broja pretplatnika primijećen i nakon zabrane dijeljenja lozinki i nakon ukidanja najjeftinije opcije pretplate (odnosno zamjene za jeftini paket s reklamama).

Izgledno je, stoga, da će Netflix nastaviti u istom tonu, odnosno da će na više tržišta ukinuti najjeftiniji paket i zamijeniti ga paketom s reklamama. Upravo taj paket trenutačno je zaslužan za 40% novih korisnika na tržištima gdje postoji – pa će on postati jedina "jeftinija" pretplatnička opcija u Kanadi i Ujedinjenom Kraljevstvu u drugom tromjesečju ove godine, a potom i na nekim ostalim tržištima.

Snažna potražnja i njezina prilična cjenovna neelastičnost daju Netflixu za pravo nadati se još boljoj poslovnoj 2024. godini. S druge strane, pretplatnici mogu očekivati da će im se među serije i filmove sve više ubacivati reklame, a paketi bez reklama vjerojatno dodatno – poskupjeti.