Koronavirus utjecao na europsko smartphone tržište - pad prodaje u prošlom kvartalu je 23%

Counterpoint Research u istraživanju bilježi kako je europsko tržište pametnih telefona tijekom prvog kvartala ove godine zabilježilo pad na kvartalnoj i godišnjoj razini zbog epidemije koronavirusa

Matija Pavlić četvrtak, 4. lipnja 2020. u 16:20

Counterpoint Research donosi rezultate istraživanja koje se bavi europskim tržištem pametnih telefona u prvom kvartalu. Očekivano, koronavirus je vidljivo utjecao na spomenuto tržište te je u prvom kvartalu zabilježen pad prodaje od 7% na godišnjoj razini te pad od 23% u odnosu na protekli kvartal (na svjetskoj razini pad u odnosu na protekli kvartal iznosi 20,2%).

Razlog za pad na europskom tržištu je činjenica da se radi o prvom kvartalu godine koji i inače bilježi manju prodaju pametnih telefona te svakako i sama epidemija koronavirusa koja je utjecala na proizvodnju i potražnju za pametnim telefonima u Europi.

Vodeći proizvođač pametnih telefona u Europi je i dalje Samsung s udjelom od 29% (u prvom kvartalu 2019. godine njihov tržišni udio je iznosio 31%). Na drugom je mjestu Apple koji je čak zabilježio i rast udjela s 21 na 22% na godišnjoj razini, dok je na trećem Huawei koji bilježi pad udjela (s 23% na 16%).

Najveći kvartalni uspjeh pak bilježi četvrti Xiaomi koji je zabilježio rast na godišnjoj razini od 145% te sada bilježi tržišni udio od 11%. Na petom se mjestu nalazi još jedna kineska tvrtka, Oppo, koja bilježi tržišni udio od 3% zahvaljujući dobroj prodaji u Rusiji, Velikoj Britaniji i Francuskoj.

Što se tiče još nekih podataka vezanih za europsko tržište koje vrijedi spomenuti je da prodaja pametnih telefona s podrškom za 5G mreže čini 4% prodaje na čitavom europskom tržištu pametnih telefona tijekom prvog kvartala godine. U istom kvartalu, Appleov iPhone 11 je bio najprodavaniji pametni telefon na europskom tržištu.