SpaceX i kanadski startup žele omogućiti oglašavanje u svemiru

Samuel Reid došao je na ideju oglašavanja u svemiru još prije nekoliko godina, a sada će mu u njenom ostvarivanju pomoći i SpaceX, no ističe da još nije osobno upoznao Elona Muska

Matej Markovinović ponedjeljak, 9. kolovoza 2021. u 14:48

Prošloga su mjeseca dva milijardera, Richard Branson i Jeff Bezos, poletjeli do ruba svemira svojim letjelicama te su tako započeli novu eru komercijalnog svemirskog turizma. Potaknut time, izvršni je direktor kanadskog startupa Geometric Energy Corporation (GEC), Samuel Reid, izjavio da će u suradnji sa SpaceX-om omogućiti oglašavanje u svemiru.

Naime, Reid kaže da je GEC u fazi izgradnje satelita CubeSat, koji će na jednoj strani imati zaslon na kojem će se pojavljivati reklame i logotipi, a u orbitu će ju poslati SpaceX-ovom raketom Falcon 9 koja će potom nastaviti svoj put prema mjesecu, prenosi Business Insider.

Kada CubeSat stigne u orbitu, selfie štap prikvačen za njega snimat će zaslon na kojem se prikazuju reklame te će sadržaj emitirati uživo na YouTubeu ili Twitchu. Reid ističe da će zainteresirani za ovakvu vrstu oglašavanja trebati kupiti određene tokene koji će im osigurati, kako kaže, piksele na zaslonu.

U ponudi za kupnju bit će pet tokena – Beta za x koordinatu, Rho za Y koordinatu, Gamma za svjetlinu, Kappa za boju te XI za vrijeme.

Kupci s Beta i Rho tokenima mogu odlučiti gdje će se nalaziti njihov „piksel“, Gamma i Kappa omogućit će im kontrolu nad njegovim izgledom, dok će XI određivati koliko će se dugo prikazivati na zaslonu.

„Pokušavam postići nešto što može demokratizirati pristup svemiru i omogućiti decentralizirano sudjelovanje. Nadajmo se da ljudi neće potrošiti svoj novac na nešto neprikladno i uvredljivo“, objašnjava Reid dodajući da će ljudi moći kupovati tokene kriptovalutama poput ethereuma, a kasnije i dogecoinom.

Reid nije otkrio koliko će koštati jedan token, no navodi da će CubeSat biti spreman već sljedeće godine.