Musk kaže kako Autopilot nije doveo do pogibije dvoje putnika u Teksasu

Dvojica muškaraca poginuli su u Tesli protekle subote, a prilikom nesreće navodno niti jedan od njih nije sjedio na vozačkom sjedalu. Za sve je okrivljen Teslin Autopilot, no šef kompanije ima drugo mišljenje

Sandro Vrbanus utorak, 20. travnja 2021. u 10:38

Protekloga vikenda u Teksasu, u predgrađu Houstona, dogodila se teška prometna nesreća u kojoj je u Teslinom Modelu S poginulo dvoje ljudi. Automobil je navodno sletio s ceste i zabio se u drveće, nakon toga se i zapalio, a dvojica muškaraca u njemu nisu imali nikakve šanse preživjeti. Ne bi ova nesreća završila u gotovo svim svjetskim medijima da nije u javnost dospjela (neprovjerena) informacija kako je u trenutku nesreće automobilom upravljao – Teslin Autopilot.

Policija koja je radila očevid navela je kako su sigurni da u trenutku izlijetanja s ceste nitko od ljudi nije upravljao vozilom, pa je javnost odmah "skočila" za njihovu pogibiju optužiti Teslu i njihov sustav (polu)autonomne vožnje. Jedan od putnika je navodno sjedio na suvozačkom, a drugi na stražnjem sjedalu, dok je Model S navodno samostalno upravljao vožnjom.

No, sada se pojavilo i nešto dodatnih informacija, neke i od samog Elona Muska, koje su u suprotnosti s onim prvima iz policijskih izvora.

Autopilot nije ni mogao biti uključen

Kao prvo, doznaje se da je nemoguće da na vozačevom sjedalu tijekom vožnje nije bilo nikoga. Tesla, naime, ima ugrađen sustav koji mjeri opterećenje vozačevog sjedala i ne dozvoljava uključiti Autopilot ako tamo ne sjedi nitko. Nadalje, vozač mora, čak i za vrijeme potpuno autonomnog upravljanja, svakih najmanje 10 sekundi staviti ruke na upravljač – inače se autonomna vožnja isključuje. Autopilot također nikada neće premašiti ograničenje brzine na cesti i zbog toga izgubiti kontrolu. Sve ovo su podaci koje su u javnost iznijeli vlasnici Tesli koji poznaju kako taj automobil funkcionira, a što demantira prve objavljene informacije.

U prepisku oko ovog slučaja na Twitteru se uključio i sam Elon Musk. On je ustvrdio da prvi podaci dobiveni iz telemetrije Modela S ukazuju na to da Autopilot u trenutku nesreće nije bio uključen. Povrh toga, za taj automobil nije bila kupljena opcija potpuno autonomne vožnje (FSD, Full Self-Driving), koja bi omogućila da se vozilo samostalno kreće cestom.

Musk je dao još jedan dokaz za svoju prvu tvrdnju. Kaže, naime, da na cesti na kojoj se dogodila nesreća nisu bile iscrtane rubne linije – a ako njih nema, Autopilot se neće uključiti.

Iz policije su najavili da će proširiti istragu i poslati Tesli zahtjeve za dostavom podataka iz "crne kutije" ovog automobila. Naveli su kako im Musk nije dostavio podatke o kojima tvita, ali da će ih vrlo rado analizirati. U istragu se uključila i NTSB, američka Agencija za sigurnost prometa.