U Zagrebu s električnog romobila pao i teško se ozlijedio – 81-godišnjak

Pomalo neobičan slučaj zabilježen je na glavnom zagrebačkom trgu. Vremešni Zagrepčanin kretao se električnim romobilom preko trga prebrzo za uvjete podloge, pao i ozbiljno se ozlijedio

Sandro Vrbanus utorak, 24. siječnja 2023. u 11:44
Ilustracija (na slici nije stradali Zagrepčanin)
Ilustracija (na slici nije stradali Zagrepčanin)

Policijska uprava zagrebačka objavila je kako je ovoga ponedjeljka, 23. siječnja oko 21.30 sati došlo do prometne nezgode u kojoj je sudjelovao vozač električnog romobila. On je, kako kažu, upravljao osobnim prijevoznim sredstvom – električnim romobilom, pješačkom zonom Trga bana Josipa Jelačića u smjeru juga.

Mladost-ludost

Dolaskom do kućnog broja 17, uslijed neprilagođene brzine kretanja karakteristikama i stanju podloge, vozač je izgubio nadzor nad romobilom. S njega je potom i pao, a kasnije mu je pomoć pružena u Klinici za traumatologiju gdje je utvrđeno da je teško ozlijeđen.

Ništa od ovoga vjerojatno ne bi bila pretjerano značajna vijest, da nije informacije o dobi vozača. Električnim romobilom, prijevoznim sredstvom koje inače asociramo uz mlade, u ovom je slučaju upravljao, naime, 81-godišnjak.

U Zagrebu je u to vrijeme temperatura zraka bila oko 3°C, uz laganu kišu, pa možemo pretpostaviti da uvjeti za vožnju električnim romobilom nisu bili idealni. Iz policijskog izvješća nije moguće doznati je li vozač romobila bio prekoračio dozvoljenu brzinu kretanja (25 km/h) te je li poštivao odredbe Zakona o sigurnosti prometa na cestama te je li, kako je to od prošle godine propisano, nosio zaštitnu kacigu.

Okvirno mjesto nezgode, prema policijskom izvješću
Okvirno mjesto nezgode, prema policijskom izvješću

Propisi za električne romobile

U Zakonu o sigurnosti prometa na cestama električni su romobili definirani kao osobna prijevozna sredstva, za koja vrijede sljedeća pravila:

  • kretati se mogu biciklističkim stazama i nogostupom, a ukoliko ne postoje mogu se koristiti na dionicama županijskih, lokalnih i nerazvrstanih cesta na kojima je brzina ograničena na 50 km ili manje i gdje je to dopušteno postavljenim prometnim znakom, i to krećući se što bliže desnom rubu kolnika;
  • svi vozači osobnih prijevoznih sredstava dužni su nositi zaštitnu kacigu za vrijeme vožnje;
  • ne smiju upravljati vozilom koristeći slušalice na ili u oba uha, čime se umanjuje mogućnost reagiranja i sigurnog upravljanja vozilom;
  • ne smije se voziti više od jedne osobe;
  • u noći ili u vrijeme smanjene vidljivosti trebaju koristiti reflektirajući prsluk, reflektirajuću odjeću ili drugu reflektirajuću oznaku.