Digitalno oglašavanje po prvi puta preteklo televiziju

U svijetu je 2017. godine brzo rastuće oglašavanje na Internetu po prvi puta generiralo više prihoda nego tradicionalno najjači medij, televizija

Sandro Vrbanus utorak, 5. prosinca 2017. u 11:00

Prema podacima istraživačke kuće Magna, inače u vlasništvu marketinške kompanije IPG Mediabrands, 2017. godina bila je prijelomna za industriju oglašavanja. Po prvi je puta ove godine zabilježeno da su kompanije diljem svijeta više novca uložile u digitalno nego u televizijsko oglašavanje. Dogodio se tako preokret na vrhu koji se predviđao proteklih nekoliko godina.

Digitalno oglašavanje od početka ovog desetljeća u velikom je porastu. 2010. godine u njega je u cijelom svijetu uloženo 62,5 milijardi dolara, a nakon toga uslijedio je strmoglavi izlet. Tako je prošle godine digitalno oglašavanje bilo zaslužno za čak 178 milijardi dolara prihoda. Za to je vrijeme TV oglašavanje sa 157 na 182 milijarde dolara, pa je prošle godine došlo gotovo do izjednačavanja ova dva sektora na vrhu.

No, procjene za ovu godinu govore kako je online oglašavanje poraslo na gotovo 209 milijardi dolara, dok je TV ostao na istoj razini kao i lani, čak je nešto malo i pao. Sljedeće bi godine TV ponovno trebao biti na razini kao i 2016., dok će digitalno oglašavanje po svemu sudeći nastaviti rasti – i to za oko 13%.

Trenutačno je internetsko oglašavanje zaslužno za 41% reklamnog tržišta u svijetu, a TV drži 35%. Već 2020. godine digitalni bi oglasi trebali premašiti 50% tržišnog udjela.