Google povukao kontroverznu TV reklamu za svoj alat Gemini AI

Reklama je izazvala kritike jer favorizira komunikaciju generiranu umjetnom inteligencijom. Hoće li se nastaviti otpor javnosti kada počnu masovne reklamne kampanje za AI alate u svakodnevnoj uporabi?

Ivan Podnar ponedjeljak, 5. kolovoza 2024. u 04:29
📷 Izvor: screenshot Youtube
Izvor: screenshot Youtube

Reklama pod nazivom "Draga Sydney" prikazuje oca koji koristi Gemini AI za sastavljanje pisma koje kćer namjerava poslati olimpijskoj pobjednici Sydney McLaughlin-Levrone. Odjek nije bio kako su to kreatori očekivali. Kritičari tvrde da reklama promovira neprikladno korištenje umjetne inteligencije, ne izražava emocionalne tonove napisane stilom koji odražava osobnost pisca, u ovom slučaju djevojčice, tinejdžerke i ne pomaže joj da se sama nauči pisati takve poruke.

Zgrožena voditeljica

Linda Holmes, voditeljica NPR-ovog podcasta Culture Happy Hour, dovela je u pitanje smislenost pisma obožavatelja napisanog umjetnom inteligencijom ističući nesklad između osobnog izražavanja i automatski generiranog sadržaja. Osim toga: „Pismo je sjajan način da dijete nauči pisati! Ako potaknete djecu da traže umjetnu inteligenciju da ispise riječi jer njihovo pisanje još nije sjajno, kako će naučiti? Sjednite sa svojim djetetom i napišite pismo s njim! Baš sam zgrožena cijelom stvari.“

U obranu Gooogla

Googleova namjera bila je predstaviti Gemini Ai kao kreativno pomagalo tijekom Olimpijskih igara, gdje je kompanija partner s NBC Universalom i Olimpijskim i paraolimpijskim odborom SAD-a. Ugovorom se Google obvezao staviti na raspolaganje svoj AI sustav za potrebe američkih olimpijaca. U obranu Gooogla, treba napomenuti da reklama ima dvostruku funkciju: u prvom dijelu, pokazuje kako Gemini AI može biti pomagač u savjetima kako trenirati, ali drugi dio: “Pomozi mojoj kćeri da napise pismo...”, ono je što je uzburkalo javnost.

Test za buduće kampanje

"Vjerujemo da umjetna inteligencija može biti sjajan alat za poboljšanje ljudske kreativnosti, ali nikada je ne može zamijeniti. Naš cilj bio je stvoriti autentičnu priču koja slavi američki olimpijski tim," izjavila je Alana Beale, glasnogovornica Googlea. "Iako je reklama dobro prošla na testiranjima prije emitiranja, s obzirom na povratne informacije, odlučili smo je postupno ukloniti iz našeg olimpijskog programa emitiranja."

Ova odluka o povlačenju reklame predstavlja prvi značajan test marketinških kampanja koje će uslijediti kada se AI tehnologija počne približavati široj javnosti.

Trenutno, AI alati još nisu prodrli u svakodnevnu uporabu prosječno tehnološki osviještenih korisnika. Dok se sadašnja rasprava uglavnom vodi na akademskoj razini, promišljajući o odnosu čovjeka i stroja te razmatrajući tehnološke i ekološke aspekte, još uvijek nema jasnih naznaka kako će šira javnost prihvatiti ove nove AI tehnologije.

Korak po korak

Ovaj slučaj ilustrira potencijalne reakcije na masovne marketinške kampanje vezane uz AI i ukazuje na zabrinutost javnosti o utjecaju umjetne inteligencije na ljudsku kreativnost i osobnu komunikaciju. Kako se AI tehnologija nastavlja razvijati, tvrtke će morati pažljivo u svojim marketinškim strategijama balansirati između kako predstaviti inovacije i očuvati autentičnost ljudskih interakcija.

Već je uočena skepsa potrošača prema alatima generativne umjetne inteligencije. Do studenog 2023. godine, 50 posto sjevernoameričkih potrošača izjavilo je da nije koristilo takve alate, što ukazuje na značajan jaz u povjerenju koji tvrtke poput Googlea moraju premostiti dok promoviraju proizvode s umjetnom inteligencijom. Ništa drugo, nego da AI kompanije usvoje taktiku "korak po korak".

Iako je reklama "Draga Sydney" uklonjena iz televizijske rotacije, ona ostaje dostupna na YouTubeu pa se može komentirati i ujedno pratiti što ljudi misle, pozitivno ili negativno o ovom videu.