Zagrebačka banka predstavila inicijativu Bankarstvo s društvenim utjecajem
Zagrebačka banka pokrenula je inicijativu čiji je cilj identificirati, poticati i financirati projekte i poduzetnike koji imaju potencijal za ostvariti pozitivan društveni utjecaj
Zagrebačka banka pokrenula je Bankarstvo s društvenim utjecajem (engl. Social Impact Banking), inicijativu na razini Grupe UniCredit čiji je cilj identificirati, poticati i financirati projekte i poduzetnike koji imaju potencijal za ostvariti pozitivan društveni utjecaj.
Riječ je o više detaljno osmišljenih aktivnosti kojima Zagrebačka banka čini još jedan korak u području društvene odgovornosti. U okviru Bankarstva s društvenim utjecajem posvetit će se kreditiranju mikro- i malih poduzetnika, financirati društveno odgovorna poduzeća te pružati besplatne financijske edukacije građanima i poduzetnicima.
"Poslovanje Zagrebačke banke već je tradicionalno usmjereno na društveni i gospodarski napredak okruženja u kojem poslujemo. Ove aktivnosti za nas nisu novost, ali nov je način na koji im pristupamo. Naš je cilj na jednom mjestu objediniti financiranje mikropoduzetnika te partnerstvo s institucijama i organizacijama koje ih okupljaju i podupiru. Želimo omogućiti jednostavno financiranje pod povoljnim uvjetima, uz savjetovanje i vođenje kroz cijeli proces poslovanja. Posebnu pozornost posvetit ćemo poduzetnicima koji otvaraju nova poduzeća, usvajaju nove tehnologije te pridonose regionalnom razvoju. Poduprijet ćemo i poduzetnike koji se u svojem poslovanju sustavno i planirano brinu o članovima društva kojima je pomoć najpotrebnija", poručio je Miljenko Živaljić, predsjednik Uprave Zagrebačke banke.
Bankarstvo s društvenim utjecajem čine tri glavna područja:
Mikrokrediti
Mikrokrediti predstavljaju financiranje mikro- i malih poduzetnika bez obzira na njihov organizacijski oblik, koji imaju do deset zaposlenih i kojima prihodi i imovina ne premašuju 15 milijuna kuna. Posebnu pozornost bit će usmjerena na poduzetnike početnike, na projekte koji generiraju nova radna mjesta, žene u poduzetništvu, inovatore te poduzetnike u slabije razvijenim područjima.
Mikrokrediti su već godinama u ponudi Zagrebačke banke, a samo ove godine Banka je plasirala gotovo 500 mikrokredita. Od sljedeće godine Banka će poduzetnicima ponuditi i novu liniju mikrokredita pod nazivom EaSI, za koje će garantnu shemu osigurati Europski investicijski fond.
Financiranje s društvenim utjecajem
Ovo područje podrazumijeva financiranje projekata koji, osim pozitivnog financijskog rezultata, za cilj imaju i mjerljiv pozitivan društveni utjecaj. Područja kojima se ZaBa planira posvetiti u okviru financiranja s društvenim utjecajem odnose se na zaštitu zdravlja, socijalnu skrb, obrazovanje, socijalno stanovanje, socijalni turizam i poljoprivredu, ali obuhvaćaju i bilo koji drugi projekt, neovisno o sektoru, koji ima za cilj zapošljavanje osoba koje su uobičajeno teže zapošljive ili čak isključene s tržišta rada.
Potporu projektima pružat će kreditima pod povoljnijim uvjetima, ali i promocijom, savjetovanjem te povezivanjem s relevantnim partnerima.
Financijska edukacija
U sklopu Bankarstva s društvenim utjecajem Zagrebačka banka organizirat će besplatne edukacije na temu financijske pismenosti za građane i poduzetnike koje su kreirane posebno za tu namjenu.
Promocijom važnosti financijske pismenosti stvaraju se financijski odgovorniji građani koji razumiju rizike kojima se izlažu u financijskom poslovanju i bolje upravljaju svojim osobnim financijama.
Edukacije su pripremljene za poduzetnike, primarno za poduzetnike početnike ili osobe koje se tek spremaju postati poduzetnici. Također, edukacije iz financijske pismenosti ponudit će i mladima u završnim razredima srednjih škola koji će se tek prvi put susreti s vlastitim novcem, zarađenom prvom plaćom, kreditnim karticama i odgovornostima koje sve to nosi.