X-ov drugi veliki prekid u 24 sata: Muskova reakcija i povratak na "24/7 režim"

Društvena mreža X ponovno je doživjela veliki prekid rada u subotu. Elon Musk je poručio kako mora biti "iznimno usredotočen" na svoje tvrtke, ističući upravo aktualne poteškoće na X-u kao dokaz potrebe za "velikim" poboljšanjima.

Bug.hr subota, 24. svibnja 2025. u 22:39

Prema podacima Downdetectora, problemi su započeli oko podneva po europsklom vremenu, a u najkritičnijem trenutku zabilježeno je više od 25.000 prijava problema samo iz Sjedinjenih Američkih Država. Slični problemi zabilježeni su i u Velikoj Britaniji, gdje je više od 11.000 korisnika prijavilo poteškoće, dok su stotine prijava pristizale iz drugih zemalja.

Ovo je bio drugi veliki prekid rada X-a u samo 24 sata. Prvi incident zabilježen je u četvrtak, kada je, prema službenoj objavi X Engineering tima, došlo do kvara u podatkovnom centru. Tijekom oba prekida korisnici su prijavljivali nemogućnost prijave, učitavanja sadržaja i slanja poruka, a problemi su bili prisutni i na mobilnim aplikacijama i na mrežnoj verziji platforme. Prema Downdetectoru, oko 75% prijava odnosilo se na mobilnu aplikaciju, dok se 23% odnosilo na računalnu verziju.

Požar u podatkovnom centru uzrok?

Iz X-a su potvrdili da su uzrok problema tehnički izazovi povezani s podatkovnim centrom. Došlo je do požara u jednom od podatkovnih centara u blizini Portlanda, Oregon, što je zahtijevalo intervenciju vatrogasaca i moglo je utjecati na stabilnost usluge. Iako nije službeno potvrđeno da je požar izravno uzrokovao oba prekida, incidenti su vremenski povezani s tehničkim poteškoćama na platformi. Statusna stranica X platforme još uvijek prikazuje poruku o smanjenim performansama kod prijave i drugih ključnih funkcionalnosti.

Ovakvi prekidi nisu neuobičajeni za velike društvene mreže, no X je od preuzimanja od strane Elona Muska 2022. godine rijetko bilježio ovako ozbiljne i učestale probleme. Prethodni veliki prekid dogodio se u ožujku, kada je Musk tvrdio da je uzrok bio masovni kibernetski napad, iako za to nisu pruženi dokazi.

Muskova reakcija i povratak na "24/7 režim"

U kontekstu posljednjih tehničkih problema na X-u, Elon Musk je putem vlastitog profila na toj platformi poručio kako mora biti "iznimno usredotočen" na svoje tvrtke, ističući upravo aktualne poteškoće na X-u kao dokaz potrebe za "velikim" poboljšanjima. "Vraćam se na režim u kojem doslovno 24/7 provodim na poslu i spavam u konferencijskim, poslužiteljskim ili tvorničkim prostorijama," napisao je Musk u subotu, odgovarajući na vijesti o prekidima rada.

Musk je pritom priznao da su problemi s dostupnošću X-a ovog tjedna pokazatelj kako su nužna značajna operativna poboljšanja. Dodao je da mu je prioritet X, xAI i Tesla, uz lansiranje Starshipa koje je planirano sljedeći tjedan, budući da, kako kaže, "izbacuju ključne tehnologije".

Istovremeno, Musk je ranije ove godine najavio kako će više vremena posvetiti Tesli, povlačeći se iz angažmana na vladinim projektima štednje, a nedavno je najavio i smanjenje političkog angažmana i donacija.

I dalje manja vrijednost X-a od uloženog

Financijski podaci pokazuju da platforma X u 2024. godini ima oko 250 milijuna dnevno aktivnih korisnika, a procjenjuje se da će prihodi od oglašavanja u SAD-u ove godine porasti za 17,5% na 1,31 milijardu dolara, dok se globalni prihodi od oglasa očekuju na razini od 2,26 milijardi dolara. Unatoč tome, vrijednost kompanije, prema posljednjem krugu ulaganja, iznosi oko 32 milijarde dolara, što je i dalje manje od iznosa od 44 milijarde dolara koliko je Musk platio za preuzimanje 202