YouTube i CAA udružuju snage kako bi zaštitili digitalni identitet kreatora

Zahvaljujući suradnji YouTubea i CAA-e, kreatori će moći lakše doći do sadržaja koji koristi njihove AI-generirane likove te podnijeti zahtjev za njegovo uklanjanje

Matej Markovinović srijeda, 18. prosinca 2024. u 20:13
📷 Foto: Unsplash
Foto: Unsplash

YouTube udružuje snage s agencijom Creative Artists Agency (CAA) kako bi omogućio kreatorima prepoznavanje sadržaja koji koristi njihove AI-generirane likove na društvenoj mreži i podnošenje zahtjeva za uklanjanje takvog sadržaja. Time bi se, barem u teoriji, trebala zaštititi prava kreatora i osigurati kontrola nad korištenjem njihovog digitalnog identiteta.

Kako stoji u priopćenju YouTubea, ove mogućnosti testirati će se prvo s poznatim osobama i sportašima početkom iduće godine, prije nego što ih se uvede za kreatore s mnogo pretplatnika, kreativne profesionalce i druge „važne partnere“.

„Suradnjom s CAA-om steći ćemo uvid od nekih od najutjecajnijih svjetskih osoba - od kojih su mnoge značajno pogođene najnovijim valovima inovacija umjetne inteligencije - kako bismo unaprijedili naš proizvod prije nego što ga predstavimo širem krugu kreatora i umjetnika. Izravno iskustvo klijenata CAA-a s digitalnim replikama u razvijajućem krajobrazu AI-a bit će ključno za oblikovanje alata koji odgovorno osnažuje i štiti kreatore te širu YouTube zajednicu“, navode iz YouTubea.

Kako prenosi The Verge, prošle je godine CAA predstavila CAAVault, sustav koji skenira i pohranjuje digitalne prikaze svojih klijenata, uključujući njihove lice, tijela i glasove. Radi se o sustavu koji omogućuje klijentima potpunu kontrolu nad njihovim digitalnim identitetom, osiguravajući da njihovi „digitalni prikazi“ budu zaštićeni od neovlaštenog korištenja i prilagođeni specifičnim potrebama u medijima i na društvenim mrežama.

Inače, YouTube je baš nedavno najavio novu opciju pod nazivom "third-party training", koja kreatorima omogućuje odlučivanje smije li se njihov sadržaj koristiti za treniranje generativnih AI modela. Cilj ove opcije je zaštita autorskih prava i sprječavanje zloupotreba sadržaja, nakon što je postalo poprilično jasno da su AI alati često trenirani na sadržajima s društvenih mreža bez dozvole autora.