Europska komisija podržala vaučere za besplatno obrazovanje u Hrvatskoj
Sveučilište Algebra Bernays ugostilo je predstavnike Europske komisije i Ministarstva rada u okviru predstavljanja rezultata sustava vaučera za obrazovanje odraslih. Program omogućuje građanima stjecanje traženih digitalnih i zelenih vještina te im pomaže u profesionalnim prekvalifikacijama

Državni tajnik Ivan Vidiš, Manuela Geleng iz Europske komisije i Patrick Paquet, voditelj jedinice za Hrvatsku, posjetili su Sveučilište Algebra Bernays – jednog od ključnih partnera u provedbi vaučera za obrazovanje odraslih, financiranih iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti i Europskog socijalnog fonda.
Rektor Mislav Balković predstavio je rezultate projekta pokrenutog 2022. godine, naglasivši važnost jednostavne prijave putem portala vauceri.hzz i brze integracije građana u programe usavršavanja. „Odgovaramo izravno na potrebe tržišta rada“, istaknuo je.
Državni tajnik Vidiš pohvalio je rad Sveučilišta, dodavši kako su mjere poput vaučera ključne za stabilno društvo: „Povezivanje obrazovanja i potreba tržišta rada naš je zajednički cilj.“
Savjetnik Uprave Igor Kundić pozvao je građane da iskoriste preostalo vrijeme do kraja financijskog razdoblja 2026.: „Ponuda obuhvaća tražena područja – UX dizajn, web razvoj, knjigovodstvo, baze podataka i dr.“
Manuela Geleng pokazala je posebno zanimanje za iskustva korisnika. Polaznici Marina Marušić i Maksimilijan Ravenšćak istaknuli su kako im je obrazovanje u Algebri bilo profesionalno i osobno transformativno.
Podsjećamo, kroz sustav vaučera odraslima je omogućeno besplatno ili sufinancirano pohađanje obrazovnih programa radi stjecanja digitalnih i zelenih vještina. Prema evaluacijama, gotovo 28 % polaznika ocijenilo je da je program značajno doprinio njihovom razvoju karijere, dok je 31,71 % potvrdilo promjenu karijernog smjera.
U sklopu posjeta, izaslanstvo je obišlo i STEM Festival u organizaciji udruge FabLab, koji je okupio učenike, studente, stručnjake i predstavnike civilnog društva s ciljem promicanja STEM područja kao temelja održivog razvoja.