Najava: Destiny 2 - Druga prilika

Bungie je odlučio obnoviti svoj serijal Destiny. Bez obzira na to jeste li u prvu igru uložili stotine sati ili ste kao PC-jaš stajali sa strane, to je igra koju biste trebali imati na radaru

Daniel Lučić subota, 26. kolovoza 2017. u 18:11

Broj u naslovu igre govori sve. Nakon točno tri godine, u kojima je dobio četiri velike ekspanzije, Destiny dobiva pravi nastavak. Voditelj projekta Luke Smith priznaje kako donošenje te odluke nije bio lak posao. Naime, Smithova omiljena igra World of Warcraft ugazila je duboko u 13. godinu postojanja bez pravog nastavka, i razvojni je tim slične planove imao za Destiny. Od izlaska igre u rujnu 2014. godine mnogo se toga mijenjalo, no Destiny nije doživio primjetniji napredak. Ono što se dogodilo jest to da je postao složenija, opširnija igra, koja teško privlači nove igrače. Upravo je to jedan od ključnih razloga koji je razvojni tim potaknuo da ponovno promisli o svojim planovima i poradi na punokrvnom nastavku.

PC igrači mogu mnogo toga naučiti. Destiny 2 je online multiplayer FPS s dubokom kampanjom, nizom kooperativnih dungeona koje je Bungie nazvao Strikes, kompetitivnom arenom nazvanom Crucible i naprednim raidovima u kojima može sudjelovati do šest igrača. Igra je raširena na čitavu Zemlju i još tri svijeta, na kojima istraživanjem igrači razvijaju svoje likove, impresivnim ZF oružjem ubijaju izvanzemaljce i sakupljaju loot te sve to ponavljaju u nedogled.

Iako zbog perzistentnog svijeta, sustava nadogradnje likova i sakupljanja loota u kombinaciji s raidovima Destiny 2 nije MMO, no razvojni tim bi želio da ga tako igrate. Lako je pomisliti kako se zapravo radi o evoluciji žanra MMO, no u stvarnosti Destiny 2 kombinira dva srodna žanra. Poput Guild Warsa, Destiny 2 je igra s hubovima, u kojima se igrači mogu okupljati, trgovati i zafrkavati se prije nego što se počnu zabavljati fokusiranim kooperativnim aktivnostima sličnim onima u igrama poput Diabla. Jednom kad sakupite dovoljno loota i napunite inventar, zaputit ćete se natrag u hub, gdje ćete se osloboditi onoga što vam ne treba te pohraniti ono što će vam u budućnosti zatrebati. Poznat je to i vrlo efektan sustav, koji je zbog uparivanja s fantastičnim pucačkim iskustvom (takvo je barem bilo u prethodnoj igri) još zabavniji i imerzivniji.

Temelj svega – priča

Grindanje, raidovi i loot nisu ništa bez dobrog vezivnog tkiva, a to tkivo u Destinyju oduvijek je bila priča. Kad je to u pitanju, Destiny 2 nije drugačiji od svog prethodnika. Iako je povezan s originalom, Destiny 2 u neku ruku “briše ploču”, što je i logično jer će biti predstavljen potpuno novoj publici – PC-jašima. Iz Bungieja naglašavaju kako “novi igrači ništa ne propuštaju” jer Destiny 2 savršeno dobro funkcionira kao zasebna igra. No to nije potpuno točno. Uvijek je dobro znati pozadinu i imati više informacija o ranijim događajima, pogotovo kad su oni toliko opširno obrađeni u osnovnoj igri i četiri vrlo duboke ekspanzije. U najmanju ruku, igrači će biti znatiželjni oko pozadine The Travelera, velike sfere koja stoji nad Zemljom i štiti je od misteriozne sile poznate pod nazivom The Darkness. Upravo je Traveler u središtu pozornosti na početku priče Destinyja 2, jer na Zemlju stiže flota Cabala (glavni negativci) nazvana Red Legion, koju predvodi zlobni Dominus Ghaul. Crvena Legija uspijeva uništiti posljednji grad na Zemlji i ukrasti Traveler, nakon čega na scenu stupaju igrači koji u ulozi oslabljenih Guardiana moraju pronaći način da nanovo izgrade civilizaciju, ujedine Vanguarde i krenu u bitku protiv zlih sila.

Ovakav uvod u priču osigurava prihvatljiv razlog za brisanje sveg napretka koji su igrači prve igre ostvarili. Naime, veterani Destinyja morat će prihvatiti činjenicu da će njihovi Guardiani u drugoj igri ostati bez svega. Srećom, da se brzo ponovno mogu osjećati moćno, Destiny 2 bit će darežljiviji od prve igre. Igra će ostati podijeljena na odvojene sandbox svjetove, u kojima će prema obećanjima razvojnog tima, biti više sadržaja nego što možemo zamisliti. Osim Zemlje, igrači će moći istražiti tri nova planeta – zelen i živahan Titan, ogoljen i osušen Io te industrijski vodeni svijet Nessus. Svaki od tih planeta ponudit će drugačije tipove aktivnosti, nebrojeno mnogo prilika za istraživanje skrivenih kutaka te rješavanje glavnih i sporednih misija.

Gušti za avanturiste

Destiny je oduvijek zadovoljavao igrače koji traže mnogo sadržaja, a Destiny 2 to će podići na novu razinu. Igrači koji imaju dovoljno vremena nakon dovršavanja centralne priče, imat će priliku svoje vrijeme uložiti u stvari poput raidova, u sklopu kojih će posjetiti niz lokacija ispunjenih neprijateljima koje valja nadjačati i bosseva koje treba ubiti. Kada neće imati dovoljno vremena za raidove, igračima će na raspolaganju biti Strikeovi, kraće zaokružene kooperativne sekvence s 20-40 minuta sadržaja, ili natjecateljski mod Crucible, u kojem će se nadmetati s drugim Guardiama kao što bi to činili u klasičnom versus FPS-u.

Posljednja, ali ne najmanje važna, aktivnost dostupna u Destinyju 2 bit će istraživanje takozvanih patrolnih zona. Radi se o otvorenim područjima kojima je moguće lutati u potrazi za kratkim sporednim misijama, ili materijalima potrebnim za izradu oružja i oklopa. Povremeno, igrači mogu uskočiti u aktivne borbe u kojima sudjeluju drugi Guardiani. Te patrolne zone u prvom Destinyju nisu ispunile svoj potencijal, no razvojni je tim obećao da će se to u nastavku promijeniti. Osim same činjenice da će četiri različita planeta ponuditi mnogo raznolikosti, ove će zone biti proširene manjim mikrozonama nazvanim Adventures i Lost Sectors. Potonji su male sakrivene misije kroz koje će igrači dolaziti do blaga, a Adventures su opširnije samostalne misije u kojima mogu istovremeno sudjelovati svi obližnji Guardiani.

Iz svega napisanog jasno je kako je Bungie odlučio dodatno razviti originalnu formulu. Uz nova oružja, mnogo više sadržaja i originalnu priču koja će se granati u više smjerova, Destiny 2 izgleda kao igra koja ima sve. Bungie je nedvojbeno naučio mnogo iz pogrešaka koje je napravio i ovaj bi nastavak mogao ušutkati kritičare koji su objektivno vrlo dobrom Destinyju mnogo zamjerali, ponajviše zbog neiskorištenog potencijala.