Google predstavlja AI poboljšanja za pretraživanje i Lens

Nadogradnjom Google Lensa, uvođenjem sponzoriranog sadržaja u AI preglede i AI-organiziranim rezultatima pretraživanja, Google očito želi stvoriti intuitivnije, personaliziranije i efikasnije pretraživanje koje nadilazi tradicionalne metode, ali ujedno i uljepšati pomalo zatamnjeni brend.

Ivan Podnar subota, 5. listopada 2024. u 09:02
📷 Wikiedia, Bug.hr
Wikiedia, Bug.hr

Google je najavio niz važnih nadogradnji pretraživanja i vizualnog prepoznavanja, koristeći umjetnu inteligenciju za poboljšanje korisničkog iskustva na više platformi.

Google Lens dobiva mogućnosti za video i glas

Google Lens, alat za vizualno pretraživanje, dobiva značajnu nadogradnju koja korisnicima omogućuje interakciju s video sadržajem na nove načine. Korisnici Android i iOS uređaja koji govore engleski jezik sada mogu snimati video putem Lensa i postavljati pitanja o predmetima od interesa unutar snimke. Ova značajka koristi prilagođenu verziju Googleovog AI modela Gemini za analizu videozapisa i pružanje relevantnih odgovora.

Za pristup ovoj novoj funkcionalnosti korisnici se moraju prijaviti u Googleov program Search Labs i uključiti eksperimentalne značajke "AI pregledi i više".

Osim analize videozapisa, Lens sada podržava glasovni unos za pretraživanje slika. Korisnici mogu pokrenuti Google aplikaciju, držati gumb okidača za fotografiranje, a zatim postaviti pitanje glasom.

AI pregledi uvode sponzorirani sadržaj

Google uvodi i sponzorirane oglase unutar svojih AI pregleda. Oglasi će se pojaviti kada korisnikov upit ima "komercijalni razlog pretraživanja", što znači da bi proizvod ili usluga mogli biti relevantni za pretraživanje. Posebno je to važno za Google jer se 4 milijarde pretraživanja mjesečno kroz Lens odnosi na kupovinu.

Ovi sponzorirani AI pregled oglasi prikazivat će se ispod organskog AI-generiranog odgovora i bit će jasno označeni kao "Sponzorirano". Google navodi da od oglašivača nije potrebna nikakva dodatna radnja za prikazivanje njihovih oglasa u ovom novom formatu, jer će sustav koristiti postojeće AI-pokretane oglase za pretraživanje, Shopping i Performance Max kampanje.

AI-organizirani rezultati pretraživanja

Kako se ove značajke uvode, njihov utjecaj na ponašanje pri pretraživanju i digitalno oglašavanje vjerojatno će se pomno pratiti. Tvrtka uvjerava kreatore sadržaja i SEO stručnjake da nisu potrebne promjene u njihovim strategijama, iako tek treba vidjeti potencijalni utjecaj na promet i prihode.

Google testira plave kvačice

U nastojanju da korisnicima olakša prepoznavanje legitimnih web stranica i izbjegavanje prijevara, Google je započeo testiranje nove značajke u svojim rezultatima pretraživanja. Riječ je o plavim kvačicama koje se pojavljuju pored poveznica uz imena provjerenih organizacija, poput Mete, Applea i Microsofta. Ova značajka trenutno nalazi u ograničenoj eksperimentalnoj fazi i još uvijek nije dostupna svim korisnicima Googleove tražilice diljem svijeta.