Djeca protiv umjetne inteligencije: tko bolje rješava zagonetke?
Edukativna igra sa Sveučilišta u Washingtonu otkriva neočekivane prednosti dječjeg razmišljanja u odnosu na AI

Znanstvenici Sveučilišta u Washingtonu osmislili su igru AI Puzzlers kako bi djeci pokazali gdje su još uvijek korak ispred umjetne inteligencije. Igra koristi posebne vizualne zagonetke koje zahtijevaju prepoznavanje uzoraka i apstraktno razmišljanje – područja u kojima su djeca, pokazalo se, često uspješnija od najnaprednijih AI sustava.
Sudionici igre, a riječ je o više od 100 učenika od 3. do 8. razreda najprije sami rješavaju zadatke slaganja obojenih blokova, a zatim iste zagonetke “postavljaju” umjetnoj inteligenciji. AI često griješi ili nudi neuvjerljiva objašnjenja, što djeci pruža priliku da razvijaju kritičko razmišljanje i bolje razumiju ograničenja tehnologije, pišu autori igre predstavljene u časopisu ACM.
Pametna, sposobna i skeptična
Istraživači ističu da su djeca brzo prepoznala pogreške AI sustava i uživala u izazovu, a iskustvo im je pomoglo da razlikuju ljudsku kreativnost od načina na koji “razmišlja” umjetna inteligencija. Autori igre vjeruju da ovakav pristup djeci pruža važno iskustvo i pomaže im da s više povjerenja i znanja pristupaju digitalnom svijetu.
"Djeca su pametna i sposobna. Moramo im dati priliku da sami odluče o tome što umjetna inteligencija jest, a što nije, jer su sposobni to prepoznati. I mogu biti veći skeptici od odraslih“, zaključuju istraživači.