EA privremeno uklonio mikrotransakcije iz Star Wars Battlefronta II

Nakon dramatičnog tjedna i natezanja s vokalnim dijelom igraće zajednice ovaj je izdavač zasad odlučio onemogućiti kupovinu lootboxeva i valute unutar igre

Mateja Šop petak, 17. studenog 2017. u 13:11

U posljednjih tjedan dana EA je uspio postaviti dva nova rekorda - jedan za najnegativnije ocijenjen komentar u povijesti Reddita i drugi za najnižu ocjenu korisnika na Metacriticu. Razlog tome je njihova implementacija mikrotransakcija u Star Wars Battlefront II koju pokušavaju (neuspješno) podesiti od otvorenog beta testiranja.

Najveća prašina digla se prošlog vikenda kad su igrači koji su dobili raniji pristup igri zbog kupovine verzije igre koja košta 80 eura uočili da uz tu cijenu moraju dodatno platiti otključavanje likova ili prema njihovoj računici utrošiti minimalno 40 sati za prikupljanje dovoljno kristala (valute unutar igre) kako bi otključali Darth Vadera ili Luke Skywalkera. U toj se temi odlučio javiti netko iz EA-ja i napisati nešto što se igračima jako nije svidjelo, nakon čega je veća drama krenula.

EA je nakon dva dana odlučio da im se baš ne sviđa kako se situacija odvija te su objavili kako smanjuju cijenu otključavanja likova za 75 posto i da će održati AMA na Star Wars Battlefront Redditu kako bi igračima odgovorili na neka pitanja. Taj dio također nije najbolje prošao - igrači nisu dobili odgovore na pitanja koja su ih najviše zanimala, a ono na što su članovi razvojnog tima odgovorili i način na koji su odgovorili samo je dodatno iziritiralo igrače.

Najnovija vijest stigla je par sati prije izlaska same igre za sve ostale igrače, koja je, unatoč glasnoj manjini, podosta iznenađujuća. Na službenim stranicama igre javio se DICE-ov Oskar Gabrielson s izjavom koja kaže sljedeće:

"Kako se bližimo izlasku igre jasno nam je da mnogi od vas smatraju kako kod dizajna postoje izazovi. Znamo da ste zabrinuti oko toga da neki igrači potencijalno mogu imati nezasluženu prednost i čuli smo da to stvara veliki problem u igri koja je osim toga odlična. Ovo nikad nije bila naša namjera. Ispričavamo se što smo pogriješili. Čujemo vas jasno i glasno te zbog toga gasimo sve mikrotransakcije."

U ostatku ove kratke izjave stoji kako za otključavanje svih stvari unutar igre morate samo igrati te kako će opciju kupovinu kristala uključiti opet kada promijene igru i balansiraju sustav.

Još jedna zanimljivost koja se pojavila usred sve te halabuke je da je Belgija odlučila malo bolje proučiti što se to događa u igraćoj industriji i pomnije promotriti Overwatch i Star Wars Battlefront II te odlučili hoće li proglasiti mikrotransakcije u te dvije igre kockanjem. Predsjednik tamošnje Igraće Komisije, Peter Naessens, rekao je kako je šansa da nešto dobijete temelj tog sustava zbog čega su odlučili vidjeti treba li ih drugačije klasificirati.

Ova jesenska sezona obilježena je raspravama o mikrotransakcijama i lootboxevima zato što je svaka veća igra nekog poznatijeg izdavača imala implemenitrano ili jedno ili drugo, neovisno o tome radi li se o single ili multiplayer iskustvu. Kada se to pogleda iz perspektive kompanija i s poslovne strane, nije uopće neobično što inzistiraju na njima. Ubisoft je početkom mjeseca objavio kako su po prvi put u povijesti u jednom kvartalu imali više prihoda od mikrotransakcija, nego od prodaje samih igara, a Take-Two je nedavno objavio da im je čak 42 posto prihoda stiglo upravo tako.

Tema implementacije i prisutnosti tog dodatnog izvlačenja novaca iz igrača, bilo da se radi samo o kozmetičkim dodacima ili u slučaju Battlefronta 2, Shadow of Mordora, novog Assassin's Creeda i ostalih većih igara koje su izašle ove jeseni, prednosti koje dobivate dodatnim plaćanjem, sigurno će biti prisutna i sljedeće godine, a hoće li se igrači zasititi ili se zbilja radi samo o glasnoj manjini koja se tome protivi saznat ćemo kada izdavači i kompanije budu objavljivali financijska izvješća i tada vidjeti hoće li išta mijenjati.

U međuvremenu nam vi možete dati svoje mišljenje o tome smatrate li kako su mikrotransakcije i lootboxevi kockanje i utječe li njihova prisutnost na vaše uživanje u nekoj igri.

Anketa Glasanje do 24.11.2017. Glasanje zatvoreno

Ukupni broj glasova: