Online igra Bad News jača sposobnost prepoznavanja lažnih vijesti
Dovoljno je 15 minuta da igrači online igre poboljšaju svoju sposobnost otkrivanja dezinformacija u stvarnom svijetu

Može li vas izlaganje malim količinama dezinformacija zaštititi od poplave lažnih vijesti u budućnosti? Istraživači sa Sveučilišta Cambridge otkrili su da je igranje igre "Bad News" tijekom 15 minuta, u kojoj su sudionici bili izloženi lažnim i stvarnim naslovima, povećalo psihološki otpor dezinformacijama iz stvarnog svijeta koje su postale viralne na društvenim mrežama.
Alat protiv dezinformacija
Igra se, kažu njeni autori, može implementirati kao dio nastavnih planova i programa medijske pismenosti u školama i primjenjivati zajedno s drugim alatima protiv dezinformacija kako bi se poboljšala otpornost na dezinformacije na internetu u velikim razmjerima.
Posljednjih godina razvijene su brojne psihološke intervencije kako bi se smanjila osjetljivost na dezinformacije. U dva eksperimenta istraživači su otkrili da igranje igre protiv dezinformacija "Bad News" učinkovito smanjuje podložnost dezinformacijama iz stvarnog svijeta koje su postale viralne na društvenim mrežama i da može pružiti zaštitu od dezinformacija.
Tehnike manipulacije
Cilj igre je razotkriti taktike i tehnike manipulacije koje se koriste za dovođenje ljudi u zabludu i stvaranje sljedbenika. Loše vijesti djeluju kao psihološko "cjepivo" protiv dezinformacija: igrajući ih gradite kognitivni otpor protiv uobičajenih oblika manipulacije s kojima se možete susresti na internetu.
Znanstvenici koji radili na razvoju ove igre otkrili su da igranje "Bad Newsa" poboljšava sposobnost ljudi da uoče tehnike manipulacije u objavama na društvenim mrežama, povećava njihovo samopouzdanje u uočavanje takvih tehnika i smanjuje njihovu spremnost da dijele manipulativni sadržaj s ljudima u svojoj mreži.
Za starije od 14
"Bad News" namijenjen je publici starijoj od 14 godina. Igra sadrži manje reference na blage oblike nasilja - uključujući nepristojan jezik na izmišljenoj mreži društvenih medija, iako se ne koriste psovke - ali ne sadrži sadržaj koji bi se mogao doživjeti kao grafički šokantan.
Iako igra sadrži neke reference na događaje iz stvarnog svijeta, njezini su scenariji u potpunosti izmišljeni. Uloženi su napori da igra bude što inkluzivnija, a u njoj mogu uživati igrači iz svih sredina. Ova je igra razvijena kao javno dostupan alat za medijsku pismenost, a njeni autori potičemo njegovu upotrebu i u obrazovanju.
Autori ističu kako ne prikupljaju nikakve identifikacijske podatke ili druge podatke od pojedinačnih igrača. Međutim, uredno prate koliko je ljudi igralo igru i posjetilo internetsku stranicu, potpuno anonimno.