Facebook dijelio podatke korisnika s proizvođačima pametnih telefona

U istraživanju New York Timesa ističe se kako je Facebook dijelio podatke svojih korisnika kao što su popisi prijatelja, političko i vjersko opredjeljenje s oko 60 proizvođača mobilnih uređaja

Matija Pavlić subota, 9. lipnja 2018. u 07:00

New York Times u novom istraživačkom članku piše o praksi najveće društvene mreže Facebooka, koja je uključivala dijeljenje privatnih podataka korisnika s oko 60 različitih vanjskih tvrtki bez ikakve dozvole korisnika.

Među tvrtkama s kojima je Facebook navodno dijelio podatke osim Samsunga, Applea, Microsofta te Amazona spominju se i kineske tvrtke Huawei, Lenovo (vlasnik Motorola branda), Oppo i TCL (vlasnik brandova BlackBerry i Alcatel).

Partnerstvo između Facebooka i proizvođača mobilnih uređaja seže u 2010. godinu, a proizvođačima su na raspolaganju bili podaci korisnika Facebooka kao što su njihove adrese elektroničke pošte, status veze, političko i vjersko opredjeljenje, popis prijatelja, brojevi telefona i druge informacije s Activity Loga.

Skupljali su se te dijelili podaci i onih korisnika koji su jasno naznačili kako ne žele da se njihovi podaci dijele s trećim stranama. Program dijeljenja sadržaja zamišljen je kako bi Facebook proširio krug svojih korisnika, a proizvođači su mogli koristiti neke popularne mogućnosti kao što je integracija Like gumba u svojim aplikacijama.

Predstavnici Facebooka tvrde da svi podaci ostaju na uređaju te ne odlaze na poslužitelje, a svi dogovori su čini se i dalje na snazi izuzev onog s tvrtkom Huawei koji bi trebao biti prekinut do kraja ovog tjedna.