Generacija Z rado mijenja pristup osobnim podacima u zamjenu za popuste

Novo istraživanje agencije McKinsey pokazuje da će mladi (ali i stariji korisnici) aplikacijama ili internetskim stranicama najčešće dopustiti prikupljanje osobnih podatka, a da ne znaju kako će se oni koristiti

Mladen Smrekar srijeda, 28. rujna 2022. u 19:27

Koliko ste samo puta na internetskim stranicama kliknuli "prihvaćam", a da prethodno niste pročitali te uvjete i odredbe? Istraživanja sugeriraju da samo bijednih jedan posto ljudi doista pročita na što pristaju kada se prijave za neku uslugu ili internetsku stranicu. neki misle da su i te brojke pretjerano optimistične.

Omogućavanje pristupa

Većina odredbi i uvjeta također definira koje podatke tvrtka može prikupiti i prodati kada koristite njezin proizvod. Mnoštvo usluga radi samo na monetizaciji podataka: razmjenjujete pojedinosti o sebi i svojim navikama kako biste nastavili svoj veseli način kupnje, objavljivanja i igranja.

Više od 40 posto mladih spremno je omogućiti pristup osobnim podacima u zamjenu za nešto poput koda za popust ili besplatnog korištenja usluge
Više od 40 posto mladih spremno je omogućiti pristup osobnim podacima u zamjenu za nešto poput koda za popust ili besplatnog korištenja usluge

Čini se da to uopće ne smeta generaciji Z: novo istraživanje agencije McKinsey o digitalnom povjerenju pokazalo je da ćemo aplikacijama ili internetskim stranicama najvjerojatnije dopustiti prikupljanje naših podatka, a da ne znamo kako će se oni koristiti.

Štoviše, više od 40 posto pripadnika generacije Z kaže da bi omogućili pristup osobnim podacima u zamjenu za nešto poput koda za popust ili besplatnog korištenja usluge.

Plaćanje zaštite

Sve u svemu, pokazalo je istraživanje, generacija Z najvjerojatnije će riskirati na internetu. Istovremeno, i mladi su, poput starijih, skloni tome da spremaju zaporke i ostaju prijavljeni.

Međutim, pripadnici generacije Z, baš kao i milenijalci, najvjerojatnije će se ponašati digitalno zaštitnički pa su spremniji platiti za bolju sigurnost ili izbrisati svoje korisničke podatke kad prestanu koristiti neku uslugu.

Digitalni urođenici

Kao prvi takozvani digitalni urođenici, ljudi koji su odrasli s Internetom, pripadnici generacije Z više vjeruju uslugama koje pokreće umjetna inteligencija. Uz to, pokazala su istraživanja, oni sve češće preskaču Google i umjesto toga koriste TikTokovu tražilicu, a njih 40 posto u potrazi za informacijama prvo odlaze na video stranicu ili Instagram.

I mladi su, poput starijih, skloni tome da spremaju zaporke i ostaju prijavljeni
I mladi su, poput starijih, skloni tome da spremaju zaporke i ostaju prijavljeni

Jedno je istraživanje pokazalo da 93 posto pripadnika generacije Z redovito gubi san zbog korištenja društvenih mreža, a beskrajno listanje videa najveći je krivac za to. 



HI-FI EXPERIENCE WEEK

KEF

Od 28.11. do 16.12. 2022. posjeti našu slušaonu na Zagrebačkom Velesajmu i uživaj u KEF Wireless aktivnim zvučnicima.

Kupi

Hibridno integrirano pojačalo

VINCENT SV-737

Bluetooth, WiFi, 20 Hz - 20 kHz, > 90 dB, 47 kOhm, 590 W, WAV, FLAC, APE, LPCM, MP3, ACC, AC3, WMA, 6 x stereo RCA, 2 x Optical, 2 x Coaxial.

24.999 kn 3.317,94 € Kupi

Wireless podni zvučnici

KEF LS60

Visokokvalitetan streaming, Wi-Fi, Apple AirPlay 2, Google Chromecast, Roon Ready, Bluetooth, Spotify, Tidal, Deezer, 26 Hz - 36 kHz, 111 dB.

49.999 kn 6.636,01 € 52.699 kn Kupi