Nizozemsko istraživanje pokazalo: E-biciklisti se više ozljeđuju u vožnji od običnih biciklista
E-bicikli preplavili su tržište, pogotovo u Nizozemskoj, zemlji za koju se kaže da ima više bicikla nego ljudi. To je, naime, dovelo i do većeg rizika za ozljede, što pokazuje i novo istraživanje organizacije VeiligheidNL
Nizozemska slovi kao jedna od najsigurnijih zemalja za vožnju biciklom, prvenstveno zbog dobro osmišljene infrastrukture koja odvaja bicikliste od drugih vozila. No, s porastom e-bicikla na cesti, sigurnost se ipak nešto smanjila, što pokazuje i novo istraživanje nizozemske organizacije VeiligheidNL.
Naime, istraživanje provedeno između srpnja 2020. i lipnja 2021., pokazalo je da vozači e-bicikla imaju veći rizik od ozljeda od onih koji voze obične bicikle. Konkretno, e-biciklisti u Nizozemskoj imali su 1,6 puta veću vjerojatnost da završe na hitnoj od običnog biciklista, u usporedbi s dvostrukom većom vjerojatnošću za trkaće bicikliste i tri puta većom za brdske.
Postotak ozlijeđenih e-biciklista također je znatno veći (36 posto), u odnosu na 2016. godinu (19 posto). Oni od 12 do 17 godina najizloženiji su ozljedama, što pokazuje i činjenica da su činili 22 posto ozlijeđenih. S druge strane, žene starije od 55 godina posebno su ranjive na e-biciklima, čineći gotovo polovicu svih ozlijeđenih.
Glavni krivac za sve ozljede na biciklu, uključujući obične i električne, bilo je „vlastito ponašanje vozača“ (44 posto), dok se kao drugi razlog navode uvjeti na cesti (33 posto). Valja istaknuti i činjenicu da biciklisti čine dvije trećine od 110.000 ljudi koji su nastradali u prometu te se liječili u nizozemskoj bolnici prošle godine.
Prema podacima koje je objavila nizozemska udruga RAI, električni su bicikli činili čak 52 posto ukupne prodaje bicikla u 2021. godini, što je značajan porast od 29 posto u 2016. te samo 15 posto u 2011. godini. To, dakle, djelomično može objasniti ovaj porast u ozljeđivanju, prenosi The Verge.
Osim toga, brojke poginulih na e-biciklima jesu u porastu, ali i dalje su manje od onih poginulih na običnim biciklima. Tako je, primjerice, prošle godine u Nizozemskoj poginulo 207 biciklista, dok je broj smrtno stradalih e-biciklista bio 80.