Stariji od 50? Pisanje metafora olakšava dogovaranje spoja na Tinderu
Vlasnike "originalnijih" profila smatraju inteligentnijima, privlačnijima, s boljim smislom za humor i zbog toga će lakše pronaći partnera za izlazak
Nova studija Sveučilišta u Tilburgu koja je uključivala korisnike internetskih stranica za upoznavanje otkrila je vezu između percipirane originalnosti teksta u aplikacijama za upoznavanje i boljeg dojma o privlačnosti. Nalazi nizozemskih istraživača bit će predstavljeni u časopisu Plos One.
Veza poezije i popularnosti
Već je prethodno istraživanje pokazalo vezu između originalnosti poezije te tekstova pjesama i popularnosti tih djela. Međutim, manje je jasno koje značajke teksta pridonose percipiranoj originalnosti i kako originalnost utječe na dojmove ljudi o piscu.
Konkretno, niti jedna prethodna studija nije ispitivala veze između percipirane originalnosti i privlačnosti u kontekstu profila za online upoznavanje.
Originalnost na cijeni
Nizozemski istraživači zamolili su 1234 korisnika internetskih stranica za upoznavanje da procijene originalnost teksta u nekoliko autentičnih profila za upoznavanje i ocijene osobnost i privlačnost vlasnika tih profila. Stranice uključene u studiju uglavnom služe korisnicima starijim od 50 godina.
Analiza je pokazala kako se za vlasnike "originalnijih" profila smatra da su inteligentniji, privlačniji, s boljim smislom za humor i zbog toga će lakše pronaći partnera za izlazak. Općenito, sudionici istraživanja pokazali su visoko slaganje oko toga koje tekstove profila percipiraju kao originalne, a koje kao čudne; neobične profile nitko zapravo ne doživljava kao originalne.
Moć metafora
Kako bi istražili značajke teksta koje mogu pridonijeti percepciji originalnosti, istraživači su analizirali i 308 profila na aplikacijama za upoznavanje. Otkrili su da tekst koji se percipira kao originalniji koristi izvorna stilska obilježja, poput metafora, a takvi profili otkrivaju i više konkretnih osobnih podataka.
Autori sugeriraju da pisanje učinkovitog teksta zahtijeva ravnotežu između originalnosti i prikladnosti napisanog i najavljuju nova istraživanja koja će uključiti mlađe sudionike, ali i istraživanje originalnosti tekstova u popratnim pismima kod traženja posla i oglašavanja.