Stariji od 50? Pisanje metafora olakšava dogovaranje spoja na Tinderu

Vlasnike "originalnijih" profila smatraju inteligentnijima, privlačnijima, s boljim smislom za humor i zbog toga će lakše pronaći partnera za izlazak

Mladen Smrekar četvrtak, 20. listopada 2022. u 06:00
📷 Pikisuperstar/Freepik
Pikisuperstar/Freepik

Nova studija Sveučilišta u Tilburgu koja je uključivala korisnike internetskih stranica za upoznavanje otkrila je vezu između percipirane originalnosti teksta u aplikacijama za upoznavanje i boljeg dojma o privlačnosti. Nalazi nizozemskih istraživača bit će predstavljeni u časopisu Plos One.

Veza poezije i popularnosti

Već je prethodno istraživanje pokazalo vezu između originalnosti poezije te tekstova pjesama i popularnosti tih djela. Međutim, manje je jasno koje značajke teksta pridonose percipiranoj originalnosti i kako originalnost utječe na dojmove ljudi o piscu.

Vlasnike "originalnijih" profila smatra se inteligentnijima, privlačnijima, s boljim smislom za humor i zbog toga lakše nalaze partnera za izlazak 📷 Pikisuperstar/Freepik
Vlasnike "originalnijih" profila smatra se inteligentnijima, privlačnijima, s boljim smislom za humor i zbog toga lakše nalaze partnera za izlazak Pikisuperstar/Freepik

Konkretno, niti jedna prethodna studija nije ispitivala veze između percipirane originalnosti i privlačnosti u kontekstu profila za online upoznavanje.

Originalnost na cijeni

Nizozemski istraživači zamolili su 1234 korisnika internetskih stranica za upoznavanje da procijene originalnost teksta u nekoliko autentičnih profila za upoznavanje i ocijene osobnost i privlačnost vlasnika tih profila. Stranice uključene u studiju uglavnom služe korisnicima starijim od 50 godina. 

Pisanje učinkovitog teksta zahtijeva ravnotežu između originalnosti i prikladnosti napisanog
Pisanje učinkovitog teksta zahtijeva ravnotežu između originalnosti i prikladnosti napisanog

Analiza je pokazala kako se za vlasnike "originalnijih" profila smatra da su inteligentniji, privlačniji, s boljim smislom za humor i zbog toga će lakše pronaći partnera za izlazak. Općenito, sudionici istraživanja pokazali su visoko slaganje oko toga koje tekstove profila percipiraju kao originalne, a koje kao čudne; neobične profile nitko zapravo ne doživljava kao originalne.

Moć metafora

Kako bi istražili značajke teksta koje mogu pridonijeti percepciji originalnosti, istraživači su analizirali i 308 profila na aplikacijama za upoznavanje. Otkrili su da tekst koji se percipira kao originalniji koristi izvorna stilska obilježja, poput metafora, a takvi profili otkrivaju i više konkretnih osobnih podataka.

Tekst koji se percipira kao originalniji koristi izvorna stilska obilježja, poput metafora
Tekst koji se percipira kao originalniji koristi izvorna stilska obilježja, poput metafora

Autori sugeriraju da pisanje učinkovitog teksta zahtijeva ravnotežu između originalnosti i prikladnosti napisanog i najavljuju nova istraživanja koja će uključiti mlađe sudionike, ali i istraživanje originalnosti tekstova u popratnim pismima kod traženja posla i oglašavanja.