John Romero: Nikada nije (pre)kasno da počnete stvarati igre

John Romero, dizajner i programer igara DOOM, Wolfenstein 3D i Quake, nastupio je na konferenciji WeAreDevelopers 2018

Vinko Krištić četvrtak, 17. svibnja 2018. u 18:30

Drugog dana konferencije WeAreDevelopers 2018 glavnu dvoranu napunio je John Romero – jedan od sukreatora legendarnih FPS naslova Wolfenstein 3D, DOOM i Quake. Teksašanin koji izgledom podsjeća na članove Metallice govorio je o počecima svog tima koji je gotovo godinu dana radio na razvoju FPS naslova DOOM i lansirao ga krajem 1993.

Romero je govorio o tome kako je bio veliki izazov dizajnirati nove mape i potruditi se da DOOM ne bude samo sjena njihovog prijašnjeg naslova Wolfenstein. Istodobno dok su radili na DOOM pucačini, imali su zadatak i prilagoditi tada već poznati Wolfenstein za Super Nintendo platformu.

Na posljetku, trud im se isplatio i DOOM je postao blistavi nasljednik Wolfensteina, a kompletnoj gaming industriji zadao je i trendove koji su i danas aktualni – FPS dominira već posljednjih 25 godina, game moding je postao popularan, multiplayer mod je postao standard, a free-to-play igre su postale novi poslovni model.

Jedno od pitanja iz publike bilo je i „Jesam li premlad da se počnem baviti programiranjem i razvojem igara, iako nikada nisam igrao ni DOOM, ni Wolfenstein, ni Quake?“. Romero je rekao da nikada nije kasno početi. Ovo su sve naslovi koji pripadaju prošlosti, a razvijaju se nove igre koje pripadaju budućnosti. Naravno, potrebno je učiti iz prijašnjih primjera – uspjeha i pogreški. Razvoj igara će i dalje rasti, usprkos svim problemima i pokušajima određenih vlada da se FPS zabrani radi nasilja. Jednostavno, potražnja je oduvijek bila tu.

Konferencija WeAreDevelopers održava se u Beču od 16. do 18. svibnja 2018., a objave možete pratiti ovdje.