Startup NALA izravno spaja kupce slika s umjetnicima
Digitalna platforma omogućava umjetnicima da predstave svoje radove umjetnost i uz pomoć strojnog učenja nudi personalizirane preporuke ljubiteljima umjetnosti

U svijetu skupe umjetnosti galerije obično djeluju kao vratari, a njihove selekcije glavni su razlog zašto često prikazuju radove uvijek iste skupine umjetnika. Takav sustav jednostavno ograničava mogućnosti umjetnike u usponu i brojna djela ostavlja neotkrivenima. Kako bi promijenio takav pristup, Benjamin Gulak pokrenuo je digitalnu platformu NALA (Networked Artistic Learning Algorithm). Ova platforma, začeta dok je Gulak još studirao na MIT-u, omogućava umjetnicima da predstave svoje radove i koristi strojno učenje kako bi ponudila personalizirane preporuke ljubiteljima umjetnosti.
Kreatori ukusa
Platformu već koristi više od 20.000 ljubitelja umjetnosti i 8500 umjetnika od kojih NALA ne uzima nikakvu proviziju; umjesto toga kupcima se naplaćuje 11,5 posto povrh navedene cijene.
"Zastarjeli galerijski model postoji toliko dugo da su oni kreatori ukusa u svijetu umjetnosti i većina kupaca nikad ne shvati koliko je ta industrija restriktivna”, kaže Gulak koji želi da NALA postane dominantno mjesto gdje se umjetnost otkriva, kupuje i prodaje online.
Puna zarada autoru
Gulaka je od malih nogu privlačila umjetnost pa je na kraju počeo povezivati umjetnike koje bi upoznao na putovanjima.
“Online platforme obično uzimaju naknadu od 30 posto, a galerije mogu uzeti dodatnih 50 posto, tako da umjetnik na kraju dobije mali postotak od svake online prodaje, a kupac mora platiti carinu na uvoz luksuznih proizvoda na punu cijenu“, objašnjava Gulak prednosti svog poslovnog modela koji kupce povezuje izravno s umjetniku. Umjetnici sami učitavaju svoja djela i odabiru njihovu cijenu. Umjetna inteligencija potom spaja umjetnine s najvjerojatnijim kupcem, na temelju njegovih stilskih preferencija i novca koji je voljan dati. NALA upravlja i prodajom i otpremom, osiguravajući umjetnicima punu zaradu od izlistane cijene.