Startup NALA izravno spaja kupce slika s umjetnicima

Digitalna platforma omogućava umjetnicima da predstave svoje radove umjetnost i uz pomoć strojnog učenja nudi personalizirane preporuke ljubiteljima umjetnosti

Mladen Smrekar petak, 17. siječnja 2025. u 10:18
Umjetnici sami učitavaju svoja djela i odabiru njihovu cijenu, a umjetna inteligencija potom umjetnine spaja s najvjerojatnijim kupcem 📷 NALA
Umjetnici sami učitavaju svoja djela i odabiru njihovu cijenu, a umjetna inteligencija potom umjetnine spaja s najvjerojatnijim kupcem NALA

U svijetu skupe umjetnosti galerije obično djeluju kao vratari, a njihove selekcije glavni su razlog zašto često prikazuju radove uvijek iste skupine umjetnika. Takav sustav jednostavno ograničava mogućnosti umjetnike u usponu i brojna djela ostavlja neotkrivenima. Kako bi promijenio takav pristup, Benjamin Gulak pokrenuo je digitalnu platformu NALA (Networked Artistic Learning Algorithm). Ova platforma, začeta dok je Gulak još studirao na MIT-u, omogućava umjetnicima da predstave svoje radove i koristi strojno učenje kako bi ponudila personalizirane preporuke ljubiteljima umjetnosti.

Kreatori ukusa

Platformu već koristi više od 20.000 ljubitelja umjetnosti i 8500 umjetnika od kojih NALA ne uzima nikakvu proviziju; umjesto toga kupcima se naplaćuje 11,5 posto povrh navedene cijene.

Platformu koristi 8500 umjetnika od kojih NALA ne uzima nikakvu proviziju 📷 NALA
Platformu koristi 8500 umjetnika od kojih NALA ne uzima nikakvu proviziju NALA

"Zastarjeli galerijski model postoji toliko dugo da su oni kreatori ukusa u svijetu umjetnosti i većina kupaca nikad ne shvati koliko je ta industrija restriktivna”, kaže Gulak koji želi da NALA postane dominantno mjesto gdje se umjetnost otkriva, kupuje i prodaje online

Puna zarada autoru

Gulaka je od malih nogu privlačila umjetnost pa je na kraju počeo povezivati ​​umjetnike koje bi upoznao na putovanjima.

Sofisticirani algoritam analizira različite faktore kao što su žanr, medij i tehnika kako bi omogućio pametno povezivanje umjetnika i potencijalnih kupaca 📷 NALA
Sofisticirani algoritam analizira različite faktore kao što su žanr, medij i tehnika kako bi omogućio pametno povezivanje umjetnika i potencijalnih kupaca NALA

Online platforme obično uzimaju naknadu od 30 posto, a galerije mogu uzeti dodatnih 50 posto, tako da umjetnik na kraju dobije mali postotak od svake online prodaje, a kupac mora platiti carinu na uvoz luksuznih proizvoda na punu cijenu“, objašnjava Gulak prednosti svog poslovnog modela koji kupce povezuje izravno s umjetniku. Umjetnici sami učitavaju svoja djela i odabiru njihovu cijenu. Umjetna inteligencija potom spaja umjetnine s najvjerojatnijim kupcem, na temelju njegovih stilskih preferencija i novca koji je voljan dati. NALA upravlja i prodajom i otpremom, osiguravajući umjetnicima punu zaradu od izlistane cijene.