Učionica bez učitelja: Je li umjetna inteligencija budućnost ili propast britanskog obrazovanja

U Londonu se priprema radikalni obrazovni eksperiment - prva učionica u Ujedinjenom Kraljevstvu vođena umjetnom inteligencijom, bez tradicionalnih nastavnika. Kako će ova promjena utjecati na učenje, ulogu nastavnika i razvoj učenika?

Ivan Podnar nedjelja, 1. rujna 2024. u 23:17

Umjetna inteligencija mijenja mnoge aspekte našeg života, a sada ulazi i u učionice. David Game College, privatna obrazovna ustanova u Londonu najavio je pokretanje prve učionice u Ujedinjenom Kraljevstvu vođene umjetnom inteligencijom, bez tradicionalne uloge nastavnika. "Učitelj" će biti platforma umjetne inteligencije i tehnologija virtualne stvarnosti, uz minimalno izravno sudjelovanje nastavnika.

Program Sabrewing

Ovaj novi program, nazvan Sabrewing, započet će u rujnu i obuhvatit će 20 učenika GCSE-a. Cilj programa je kreirati individualizirano učenje gdje algoritmi umjetne inteligencije analiziraju svakog učenika te prilagođavaju nastavu u stvarnom vremenu, fokusirajući se na područja koja zahtijevaju poboljšanje. John Dalton, suvoditelj David Game Collegea, tvrdi da umjetna inteligencija može ponuditi razinu preciznosti i kontinuirane evaluacije koju ljudski nastavnici teško mogu dosljedno postići s velikim skupinama učenika.

Ipak prisutni "mentori"

Iako učionica neće imati tradicionalne nastavnike, bit će pod nadzorom troje "mentora za učenje". Oni će pratiti ponašanje, pružati podršku i podučavati predmete s kojima umjetna inteligencija trenutno ima poteškoća, poput umjetnosti i spolnog odgoja. Škola naglašava da ovaj pristup nije namijenjen potpunoj zamjeni nastavnika, već unapređenju učenja za učenike koji mogu napredovati u netradicionalnim okruženjima.

“Prilagodljivija” nastava

Uvođenje učionica vođenih umjetnom inteligencijom potaknulo je raspravu o budućnosti obrazovanja. Zagovornici tvrde da kreira “prilagodljiviju” nastavu i može pomoći učenicima u napredovanju vlastitim tempom. Neki učenici koji testiraju sustav vjeruju da umjetna inteligencija može bolje identificirati individualne slabosti nego nastavnik koji istovremeno radi s više učenika.

Chris McGovern, bivši vladin savjetnik, upozorava na rizike dehumanizacije procesa učenja

Međutim, kritičari izražavaju zabrinutost i navode nedostatke ovog pristupa. Chris McGovern, bivši vladin savjetnik i trenutni voditelj Kampanje za obrazovanje, upozorava na rizike dehumanizacije procesa učenja. On tvrdi da bi uklanjanje međuljudske interakcije između nastavnika i učenika moglo dovesti do "beživotne, sumorne budućnosti" u obrazovanju.

Biti il' ne biti britanskog obrazovanja

Vlada Ujedinjenog Kraljevstva također istražuje načine šire integracije umjetne inteligencije u obrazovanje. Nedavno je najavila stvaranje banke anonimiziranih nastavnih planova i kurikuluma za obuku AI modela koji će pomoći nastavnicima u zadacima poput ocjenjivanja domaćih zadaća i planiranja lekcija.

Uspjeh ili neuspjeh ove inicijative mogao bi imati dalekosežne posljedice za budućnost obrazovanja, ne samo u Ujedinjenom Kraljevstvu već i globalno. S napretkom umjetne inteligencije, pronalaženje prave ravnoteže između tehnoloških inovacija i ljudske interakcije u učionici vjerojatno će biti ključni izazov za odgojitelje i kreatore obrazovnih politika u nadolazećim godinama.