Tržište pametnih nosivih uređaja u blagom porastu, a sve zahvaljujući jeftinijim cijenama

Najnovije istraživanje Canalysa pokazuje da su pametne narukvice i pametni satovi zabilježili rast od tri posto u trećem kvartalu ove godine. Popularnije su bile pametne narukvice čija se cijena smanjuje

Matej Markovinović četvrtak, 12. prosinca 2024. u 11:38
📷 Foto: Unsplash
Foto: Unsplash

Pametni nosivi uređaji za zapešće, odnosno pametne narukvice i pametni satovi, zabilježili su skroman rast od 3 posto u trećem kvartalu 2024. godine u usporedbi s istim razdobljem 2023. godine, pokazuje najnovije izvješće Canalysa. Ukupno je isporučeno 52,9 milijuna jedinica, ali rezultati variraju ovisno o kategoriji proizvoda, od kojih su neki zabilježili značajan rast, dok su drugi imali skromnije rezultate.

Pametne narukvice pokazale su najveću uzlaznu tendenciju s rastom od 7 posto, dosegnuvši ukupno 10,4 milijuna isporučenih jedinica. Ova kategorija, koja je od trećeg kvartala 2020. godine bila u padu, prvi je put zabilježila rast. Analitičari taj rast pripisuju snažnoj potražnji na tržištima u razvoju, gdje su kupce po prvi put privukli poboljšani hardver jeftinijih pametnih narukvica pa su se tako modeli poput Xiaomijevog Smart Banda 9 ili Samsungovog Galaxy Fita 3 posebno istaknuli na tržištima Latinske Amerike i EMEA regije.

📷 Foto: Canalys
Foto: Canalys

Podaci Canalysa pokazuju da je Xiaomi rame uz rame s tržišnim liderom, Appleom, s 8,5 milijuna isporučenih jedinica, što predstavlja 16,1 posto udjela na tržištu. Osim narukvica, popularnost je stekla i Xiaomijeva serija pametnih satova Redmi Watch 5, dok je linija Xiaomi Watch S zabilježila impresivan rast od 70 posto u odnosu na prošlu godinu.

Međutim, iako isporučuju jednake količine jedinica, Apple i Xiaomi ostvaruju različite prihode. Apple je zaslužan za 40 posto ukupne vrijednosti isporuka (10,9 milijardi dolara, što je rast od 5,6 posto u odnosu na prošlu godinu), dok Xiaomi ostvaruje desetinu tog iznosa, odnosno 4 posto.

To je dijelom rezultat Xiaomijeva fokusa na pristupačnije uređaje, što je smanjilo prosječnu prodajnu cijenu (ASP) za 9 posto. Štoviše, Xiaomijev ASP sada je na najnižoj razini od prvog kvartala 2021. godine

📷 Foto: Canalys
Foto: Canalys

Što se tiče „zrelih tržišta“ poput Sjeverne Amerike, tamo je čak i Apple zabilježio nižu potražnju za starijim modelima, dok nekad veliki Fitbit gubi svoj udio. Analitičari Canalysa smatraju da korisnici skupljih pametnih satova jednostavno ne vide dovoljno razloga za nadogradnju jer proizvođači ne nude privlačne nove funkcionalnosti.

„Pametni satovi, koji čine samo 35 posto isporuka, ali 74 posto vrijednosti tržišta u trećem kvartalu 2024. godine, ostaju ključni za ambicije proizvođača u premium segmentu i zadržavanje korisnika unutar ekosustava. Kako bi ostali konkurentni, proizvođači moraju nastaviti ulagati u softver i hardver koji ih drže na vrhu industrije, primjerice putem uvida temeljenih na strojnome učenju, arhitekture s dva procesora i naprednog praćenja sna“, tvrdi Jack Leathem, istraživač iz Canalysa.