General Motors povlači ručnu na prodaju podataka ali pravna bitka ide dalje

GM prestaje prodavati podatke skupljene u vozilima ali mu slijedi tužba i popravak izgubljene reputacije

Ivan Podnar subota, 23. ožujka 2024. u 11:34
Izvor: Chevrolet Pressroom
Izvor: Chevrolet Pressroom

Priča  koju smo objavili o tome da je američki auto proizvođač General Motors godinama dijelio podatke o prijeđenoj kilometraži, kočenju, ubrzanju i brzini vozača s osiguravajućom kompanijom, dobila je zanimljiv nastavak.

General Motors je u petak najavio prekid suradnje s dvoje posrednika koji su kupovali podatke i prosljeđivali ih osiguravajućim kompanijama. Ova odluka donesena je nakon što je slučaj dospio u javnost i završio na sudu. Kako smo prenijeli, o tome je prvo pisao New York Times.  Na Floridi je to pročitao neki Romeo Chicco, i utvrdio da se i njemu dogodilo isto, pa podnio tužbu protiv GM-a. Vozač Chicco navodi da je GM-ov OnStar sustav pratio i dijelio njegove podatke o vožnji, uključujući detalje o prekoračenju brzine, kočenju i ubrzanju, s LexisNexisom, koji ih je potom prosljeđivao osiguravateljima. Ova je tužba podnesena Okružnom sudu SAD-a za Južni okrug Floride s ciljem dobivanja statusa skupne tužbe.

Od prošle srijede, prema riječima glasnogovornice GM-a Malorie Lucich, koji je poslana medijima, podaci korisnika usluge 'OnStar Smart Driver' više se neće dijeliti s kompanijama LexisNexis i Verisk. "Povjerenja naših korisnika izuzetno je važno za nas, stoga intenzivno analiziramo i mijenjamo naše procese povezane s privatnošću korisnika," dodala je Lucich.

GM želi nagodbu

S druge strane, Romeo Chicco, čije se osiguranje udvostručilo ne odustaje. Njegov Cadillac  je automatski prikupljao podatke o njegovom načinu vožnje te tuži General Motors, OnStar i LexisNexis. U tužbi navodi da su prikupljeni "netočni i diskreditirajući podaci o vožnji bez znanja i pristanka“. Nadalje, ovakvo nelegalno prenošenje i objavljivanje informacija predstavlja „kršenje privatnosti te je uzrokovalo ozbiljnu emocionalnu patnju." Gospodin očito ima dobre pravne zastupnike koji ciljaju da se tužba pretvori u skupnu tužbu o čemu odlučuje sud. GM bi najradije napravio nagodbu i nastojao zaustaviti sudski proces i sve gurnuti u zapećak. Međutim, ukoliko sud ocijeni da je dovoljno velik broj vozača koji imaju isti slučaj te adekvatne pravne zastupnike, tužba dobiva status skupne tužbe. A to znači da će se moguće u tužbu uključiti milijuni vozača.

Tužbi bi se moglo priključiti osam milijuna vozača

Gospodin Chicco naravno nije jedini: „OnStar Smart Driver“, kako se zove servis koji GM postavlja u sva vozila, do 2022. godine obuhvaćao je preko osam milijuna vozila. Procjenjuje se da je godišnji prihodi koji GM ostvaruje prodaje podataka nekoliko milijuna dolara, što je prava sitnica u usporedbi s drugim prihodima. Godišnji prihod GM-a prošle godine je bio 171 milijardu dolara. Moguće opravdanje za skupljanje podataka je ako su uporabljeni za studije i unapređivanje sigurnosti, ali nikako za prodaju. Mnogi se pitaju, zašto je GM sitničario, pokušao zaraditi neznatnu svotu kad je efekt koji sad poručuje medijsko izvještavanje, Chiccova tužba i općenito, udar na reputaciju, šteta koju su mogli predvidjeti. Troškovi kojim će nastojati popraviti imidž je u najmanju ruku desetorostruka.

Vjerojatno je ova tužba tek početak jer Kia, Mitsubishi i Subaru imaju istu praksu. Vjerojatno i drugi, ali njih se za sada ne proziva niti tuži. Neće trebati dugo da se pojavi neki vozač kojem će se povisiti troškovi osiguranja jer su prikupljeni u vozilu bez njegovog znanja.