Besplatni 55" televizor, u zamjenu za prikaz reklama i prikupljanje podataka o korisnicima
U zamjenu za besplatan veliki televizor sa soundbarom i dodatnim info zaslonom, korisnici će morati gledati reklame i dijeliti svoje privatne podatke s kompanijom Telly, koja im je televizor i dala
Žiteljima SAD-a od početka ovoga se tjedna nudi jedna zanimljiva i neobična mogućnost – ako to žele, mogu se registrirati i dobiti moderni televizor, potpuno besplatno. Riječ je o projektu kompanije Telly, koja svoje televizore želi podijeliti korisnicima, i to njih čak pola milijuna, a potom projekt financirati prikazivanjem reklama i prikupljanjem podataka o samim korisnicima.
Besplatni TV…
Prvo pogledajmo o kakvom je uređaju riječ. Telly nudi pametni 4K televizor dijagonale zaslona 55" s HDR LED zaslonom, ugrađenim soundbarom te sekundarnim zaslonom ispod njega. Na tom drugom zaslonu korisnicima će se prikazivati widgeti s dodatnim informacijama, poput vremenske prognoze, sportskih rezultata i slično, ali i za ovu ponudu ono najvažnije – reklame sponzora, koji zapravo plaćaju "besplatni" televizor.
Uz Telly TV dolazi i streaming uređaj, maleni Android box, na koji korisnici mogu instalirati dodatne aplikacije, igre ili ga, primjerice, koristiti za videopozive preko Zooma, budući da televizor ima i ugrađenu kameru. Kada je glavni zaslon isključen, onaj sekundarni će ostati aktivan. To znači da će korisnici moći, primjerice, slušati glazbu s omiljene im streaming platforme i dok je televizor isključen, ali i da će – 24 sata na dan biti izloženi reklamama s manjeg ekrana. Kompanija ističe i ugrađenog glasovnog asistenta kojim se može upravljati uređajem.
…plaćen podacima
No, budući da znamo da "nema besplatnog ručka", oni koji će ovaj uređaj poželjeti imati u svojem domu morat će se nečega i odreći. Kao prvo, tu je korisničko iskustvo gledanja televizije uz konstantno prikazivanje reklama na sekundarnom zaslonu, što možda i nije optimalno. No, ono što bi moglo odbiti mnoge od ove ponude jest njezin utjecaj na privatnost.
Korisnicima se uvjetuje instaliranje mobilne aplikacije, potom dijeljenje podataka o navikama gledanja sadržaja na TV-u, kao i sudjelovanje u anketama. Svi podaci o korištenju uređaja i korisničkim aktivnostima dijele se s oglašivačima, a tu i tamo će oni ponuditi razne vaučere ili popuste korisnicima koji sudjeluju u njihovim promo aktivnostima i anketama.
Neke brine i činjenica da Telly može lako "prisluškivati" sve što se u domu događa, putem svojih ugrađenih mikrofona, kamere te senzora pokreta, dok su njegovi "udomitelji" bili prisiljeni pristati na pravila korištenja i dijeljenje gotovo svih prikupljenih podataka. Telly, k tome, može reklame ponekad prikazivati i na velikom i na malom ekranu, tj. pretvoriti vam dnevnu sobu u svoj oglašivački prostor.
Telly poručuje korisnicima da iz njihovog oglašivačkog programa mogu i svojevoljno istupiti te prekinuti prikupljanje podataka. U tom će slučaju morati platiti kompaniji 500 dolara, tj. otkupiti svoj televizor po donekle povlaštenoj cijeni.