Hrvati na Internetu više od Japanaca, zatrpani oglasima

Prosječan broj oglasa prikazanih jednoj osobi dnevno varira od desetak do gotovo 1.600 oglasa

Bug.hr srijeda, 25. lipnja 2025. u 15:03

Prema nedavnoj studiji platforme Eskimi, korisnicima Interneta u Hrvatskoj se dnevno prikaže gotovo 900 oglasa, što Hrvatsku pozicionira na osmo mjesto globalno po izloženosti digitalnim oglasima. Prosječan broj oglasa prikazanih jednoj osobi dnevno varira od desetak do gotovo 1.600 oglasa. Najizloženiji su korisnici otoka Nauru s gotovo 1.600 oglasa dnevno, slijede Island s preko 1.500 i Katar s gotovo 1.200 oglasa.

Studija, koja je analizirala statistike oglasa iz aplikacija i s web stranica u 188 zemalja, pokazuje da su korisnici Interneta na svim proučavanim tržištima izloženi većem broju oglasa u aplikacijama nego na web stranicama.

U Hrvatskoj je ta razlika posebno izražena, s 50 posto više oglasa u aplikacijama. Razlike u izloženosti oglasima ovise o više čimbenika, uključujući vrste uređaja, internetsku povezanost i fokus oglašivača na određene zemlje. Primjerice, Nauru, s nešto više od 10.000 stanovnika, ima znatno veći broj prikaza oglasa po korisniku.

Online navike također utječu na broj oglasa; Hrvati provode preko šest sati online dnevno, dok Japanci provode samo četiri sata.

Top 10 po izloženosti oglasima

1 Nauru
2 Island
3 Katar
4 SAD
5 Japan
6 Crna Gora
7 Kanada
8 Hrvatska
9 Antigva i Barbuda
10  Barbados