Fortron CMT520 - Dobrodošla evolucija

Iako ime Fortron tradicionalno ne povezujemo s kućištima već napajanjima, ova je tvrtka odlučila uspjeti na novom i visokokonkurentnom tržištu. Najbolji recept za uspjeh je učenje na greškama i implementacija stečenih znanja u novim proizvodima. Novo kućište CMT520 temeljeno je upravo na toj premisi

Denis Arunović srijeda, 13. ožujka 2019. u 06:00
Form factor ATX, Micro-ATX, Mini-ITX
Broj utora 2,5" - 4+2
3,5" - 2
Dimenzije 510 x 495 x 215 mm
Masa 8,5 kg
Prednji konektori 2 × USB 2.0
2 × USB 3.1 Gen1
Audio
Ventilatori 4 × 120 mm RGB

Izravni prethodnik Fortronova modela CMT520 jest model CMT510, koji smo također imali prilike isprobati prošle godine. Iako su dva kućišta na prvi pogled identična, novi model donosi hrpu sitnih, dobrodošlih poboljšanja, koja Fortronov uradak čine kompetitivnijim u odnosu na slična kućišta drugih proizvođača kao što su NZXT, Corsair i slično.

Riječ je o midi tower kućištu, koje u kompaktnim dimenzijama nudi podršku za ugradnju ATX i manjih matičnih ploča. Jedna od njegovih glavnih značajki je korištenje kaljenog stakla. Od tog materijala izrađena je lijeva bočna stranica, ali i glavnina prednje maske. Masku čini spomenuta staklena ploča, koja je pričvršćena u plastični okvir koji sjeda na čeličnu konstrukciju kućišta. Prednja ploča ukrašena je i Fotronovim logom.

U gornjem dijelu okvira pričvršćena je tiskana pločica s prednjim konektorima i tipkama kućišta. Tu su po dva USB-a 3.1 Gen1 i USB-a 2.0, konektori za slušalice i mikrofon, velika tipka za uključivanje računala, manja tipka za kontrolu LED osvjetljenja te vrlo sitna tipka za resetiranje računala. Podrške za novi USB-C konektor, nažalost, nema. Iako bi idealno bilo da su konektori fiksirani na samo kućište, odnosno odvojeni od maske, to nije slučaj, što malo komplicira proces instalacije komponenti, pogotovo ako se prčka po prednjim ventilatorima.

Plastični okvir s bočne strane ima solidno velike otvore za zrak, no ispred tri usisna 120-milimetarska ventilatora, nažalost, nema filtra za prašinu. Filtri su s druge strane postavljeni na dno kućišta, ispod napajanja (klizni filtar) te na krovu kućišta (fiksiran magnetskim trakama). Na krov je kućišta moguće ugraditi do tri 120-milimetarska ili do dva 140-milimetarska ventilatora. Istu konfiguraciju imamo i sprijeda, no u ovom slučaju sva su tri mjesta već popunjena 120-milimetarskim ventilatorima s RGB osvjetljenjem. Isti takav ventilator popunjava i jedino dostupno stražnje mjesto za ventilatore.

Ugrađeni ventilatori spojeni su na kontroler na koji možemo spojiti RGB konektor matične ploče. Kontroler je magnetski pričvršćen za nosač matične ploče

Ventilatori su opremljeni RGB LED-icama te izgledaju vrlo atraktivno, a spojeni su na zgodan kontroler, koji je magnetski fiksiran na stražnju stranu nosača matične ploče. Bojom ventilatora možemo upravljati preko tipke na kućištu ili preko softvera Asusove, Gigabyteove ili MSI-jeve matične ploče s internim konektorom za RGB trake. Valja napomenuti da ventilatori imaju relativno nestandardne 7-pinske konektore, pa ako želite nabaviti dodatne i spojiti ih na kontroler, to bi trebalo imati na umu. Brzinom ventilatora ne možemo upravljati, no, srećom, nisu bučni.

Kućište je interno razdijeljeno u dva dijela – donji u koji se ugrađuje napajanje i do dva čvrsta diska ili SSD-a. Potonji se ugrađuju u kavez s plastičnim ladicama. Zanimljivo je da donji dio nije posve zatvoren, kao što je to obično slučaj na sličnim kućištima. S bočne strane imamo otvor kroz koji se vidi napajanje, a s gornje je veći otvor koji omogućuje ubacivanje napajanja. No, s kućištem stiže i dobro zaštićena ploča od pleksiglasa, zamišljena da bude pokrov donjoj komori te istovremeno zrcalo za komponente ugrađene u gornju komoru (primarno grafičku karticu). Dosta zanimljiv štos, mora se priznati.

Osim spomenutog kaveza za diskove, CMT520 nudi još četiri mjesta za ugradnju SSD-ova. Dva su na nosaču iza matične ploče, a druga dva s prednje strane nosača, odmah iza usisnih ventilatora. Problem s dva potonja mjesta je to što naljepnica s ugrađenih SSD-ova neće biti orijentirana ispravno u odnosu na kućište, što izgleda malo glupavo.

CMT520, za razliku od starijeg modela, ima bolje dizajniran nosač matične ploče. To se odnosi na otvor za olakšavanje ugradnje hladnjaka procesora, a koji je sada znatno veći. Otvora za provlačenje i organizaciju kabela ima dosta, kako s bočne strane, tako i s gornje i donje strane ploče. Otvori nisu opremljeni gumenim brtvama, što predstavlja manji propust u dizajnu, ili jednostavno uštedu proizvođača.

Dozu amaterizma ili uštede, kako se uzme, vidimo i u načinu fiksiranja metalnih limića koji pokrivaju izlaze za kartice. Na mjestu ih drži jedan veliki poprečni limić, koji je na mjestu fiksiran pomoću jednog vijka.

Usprkos navedenim manama, Fortron je odradio dosta dobar posao s modelom CMT520. Posebno veseli razina napretka u odnosu na stariji CMT510, kao i nekoliko zgodnih rješenja koja dosad nismo vidjeli ni na kućištima razvikanijih proizvođača. Iako CMT520 nije jeftino kućište, za uloženi novac nudi vrlo dobar set mogućnosti, odnosno bolji set mogućnosti nego kućišta renomiranih proizvođača slične cijene.

Fortron CMT520

• Bočna i prednja stranica od kaljenog stakla
  • Četiri RGB ventilatora uključena u cijenu