Hrvatima predstavljen Abi, svojevrsni Uber za pristup liječničkim savjetima...

Abi svakome omogućuje da u roku od svega nekoliko minuta dobije odgovor hrvatskog liječnika specijalista na pitanje vezano uz bilo kakav zdravstveni problem...

Dragan Petric četvrtak, 11. travnja 2019. u 17:22

Mobilna platforma Abi koja omogućuje da brzinski dođete do savjeta afirmiranih liječnika specijalista, bez potrebe da ih fizički posjećujete u ordinaciji ili prethodno dogovarate pregled, nakon mnogo drugih zemalja, odnedavno je dostupna i u Hrvatskoj. Kada god ste nesigurni oko toga što vam se događa ili imate bilo kakvo pitanje medicinske prirode, Abi je instant-rješenje za dolazak do liječničkog savjeta ili objašnjenja i - čini se - kudikamo je pametniji odabir od samozastrašivanja Dr. Googleom...

Hrvatska je, naime, jedna od zemalja s najviše odlazaka liječniku u Europskoj uniji. Smanjenju tog broja, kao i gužvi u čekaonicama mogoa bi doprinijeti upravo Abi. Ovu digitalnu uslugu pokreće umjetna inteligencija koja spaja korisnike s liječnicima mjerodavnim za pojedina područja. Korisnici se putem uobičajenih aplikacija za razmjenu poruka (Facebook Messanger, Viber, Skype...) mogu obratiti s bilo kakvim zdravstvenim problemom koji ne zahtijeva fizički pregled, a liječnici odgovaraju u najkraćem roku.

"Ideja za Abi nastala je vrlo spontano. Preselio sam se u Barcelonu i jedne noći mojem sinu nije bilo dobro te sam se obratio svom prijatelju doktoru za savjet. Sinu je ubrzo bilo bolje bez potrebe za odlaskom liječniku. Razmišljao sam kako pomoći drugima u situaciji kada niste sigurni trebate li otići doktoru ili ne i tako došao na ideju za ovom platformom, izjavio je Kim-Fredrik Schneider, predsjednik Uprave tvrtke Abi Global Health na predstavljanju u Zagrebu.

Usluga Abi pobudila je veliki interes u Hrvatskoj već od aktiviranja pilot verzije u kolovozu prošle godine. "Trenutačno je u Abi umreženo tridesetak liječnika iz Hrvatske koji su dosad odgovorili na više od 1500 upita. Korisnici su, pak, najčešće studenti, mladi roditelji te stariji od 50 godina", rekla je Petra Glavina, direktorica Abi Hrvatska.

Među angažiranim liječnicima najviše je obiteljskih liječnika, ginekologa, pedijatara te liječnika interne medicine, jer je potreba za njima trenutačno najveća. Jedno od čestih pitanja je i čitanje nalaza koji korisnici mogu slikati i poslati specijalistima. Mnogi osjećaju nelagodu kod postavljanja pitanja o spolnom zdravlju, a na ovaj način mogu se anonimno educirati i zatražiti savjet.

Prilikom odabira liječnika provjeravaju se njihove diplome i znanje kako bi bili izabrani najbolji. “Nakon svakog upita korisnik ima mogućnost ocijeniti liječnika. Neki od liječnika u našem sustavu rade u najboljim bolnicama u svijetu, a trudimo ih se uključiti što više u pojedinim zemljama. Odgovore na pitanja naših korisnika daju stvarni doktori iz Hrvatske”, kazao je Victor Vicens, šef medicinskog odjela tvrtke Abi.

Korištenje Abija svakako je preciznije i sigurnije nego internet tražilice, jer odgovore daju pravi liječnici, koji će zatražiti dodatno objašnjenje te povijest bolesti od strane korisnika ako je potrebno. Korisnici često žele samo jednostavan savjet ili da ih netko umiri, nešto što samo druga osoba može učiniti. Ako se radi o hitnom slučaju, angažirani liječnici će ih na temelju simptoma hitno uputiti prvoj pomoći.

Abi je u Hrvatskoj ostvario ekskluzivnu suradnju s Allianzom koji je kao osiguravajuća kuća uvijek ukorak s novostima u digitalnom poslovanju. "Trenutačna ocjena koju platformi daju naši korisnici je 4.8 od 5. Kao najveće prednosti platforme korisnici navode brz i anoniman način dobivanja pravovaljanog odgovora od pravih liječnika”, ističe Dean Klemente Maletić, direktor zdravstvenog osiguranja Allianz Zagreb. Abi je, putem Allianz usluge m-Doktor, dostupan u Allianz paketima dodatnog zdravstvenog osiguranja, te kao dopunsko pokriće uz police dopunskog zdravstvenog osiguranja.

Dosadašnji korisnici su u anketi ustvrdili kako im je Abi pomogao izbjeći nepotreban posjet doktoru u 70 posto slučajeva. Do kraja ovog mjeseca korištenje platforme je besplatno, a nakon toga upiti će se naplaćivati po simboličnoj cijeni.