U Hrvatskoj se razvija autonomna vožnja na umanjenom modelu automobila

Prototip autonomnog vozila je izrađen 3D ispisom, ugrađena su mu brojna rješenja koja olakšavaju vožnju, a u planu je dodavanje naprednih sustava pomoći vozaču kao i virtualnog asistenta

Sandro Vrbanus četvrtak, 16. srpnja 2020. u 11:57

Stručnjaci tvrtke GlobalLogic Hrvatska sudjeluju na izradi sustava za vozila budućnosti, a nedavno je u jednoj od podružnica u Poljskoj izrađen prototip autonomnog modela automobila koji se neovisno kreće i reagira na nastale prepreke. Automobil se temelji na modelu Suzuki Samurai SJ-410, a u potpunosti je izrađen tehnologijom 3D ispisa. Sam model automobila opremljen je brojnim rješenjima koja olakšavaju kretanje vozila, kao i reagiranje na nastajuće prepreke, uključujući ultrazvučne senzore, kamere i LIDAR.

Automobil je u potpunosti na električni pogon. Zahvaljujući miniračunalu Raspberry Pi, može se bežično povezati s centralnim sustavom koji obavlja složene operacije obrade podataka. U planu je implementacija naprednih funkcija sustava pomoći vozaču (ADAS – Advanced Driver Assistance System) kojim će se, između ostalog, omogućiti identifikacija prometnih znakova i otkrivanje predmeta na cesti.

Posebno zanimljiva će biti mogućnost otkrivanja pješaka na prijelazima, koja će prisiliti na zaustavljanje vozila radi izbjegavanja sudara, kao i virtualni asistent koji će vozača obavijestiti o prelasku na drugu traku na cesti, poručuju iz GlobalLogica Hrvatska.

Cilj je autonomija razine 5

"Stručnjaci iz zagrebačkog ureda svakodnevno rade na softverskim unapređenjima za automobile budućnosti najvećih svjetskih brandova. Automobilska industrija je jedna od onih industrija koja se ubrzano mijenja i gdje će pomaci u sljedećim godinama biti ogromni. Mi radimo na sustavima sigurnosti, primjerice programskoj podršci za upravljačke sustave u vozilima, ali isto tako i na sustavima infotainmenta, odnosno komunikacije, koji su puno vidljiviji krajnjem korisniku. Autonomna vozila su naša sadašnjost, a vrlo brzo će ih biti sve više na našim cestama. Jedan od najvećih trenutnih izazova u autoindustriji je razvoj autonomnog vozila razine 5 koja podrazumijeva mogućnost vožnje bez ikakve interakcije vozača", rekao je Programski direktor u GlobalLogic Hrvatska Joško Rogulj.

Upravljanje glasom

Spomenutim Suzuki Samurai vozilom može se upravljati i pomoću glasovnih naredbi što doprinosi sigurnosti vožnje. Trenutačno u SAD-u čak 77 milijuna osoba koristi neku vrstu glasovnog asistenta u vozilima, no povratne informacije od korisnika govore da je sustave nužno dalje razvijati jer sustav još nije u potpunosti dorađen. Interes za korištenje glasovnih asistenata je bez obzira na to u porastu, pa bi tako prema istraživačkom institutu Capgemini, 2022. godine 95% vozača moglo aktivno koristiti podršku govornih asistenata.

Razvojem IT sustava temeljenih na umjetnoj inteligenciji bit će moguće da, primjerice, virtualni asistenti na temelju izvedbe tijekom vožnje te izraza lica vozača mogu otkriti umor ili izvanredno stanje te predložiti prelazak na automatski način vožnje.

Automobil kao softverski proizvod

"Ono čemu svjedočimo već neko vrijeme, a samo se izoštrilo u trenutnoj pandemiji, je paradigmatski pomak prema automobilu kao pretežito softverskom proizvodu. Softver postaje sve značajnija komponenta automobila budućnosti i taj trend će se nastaviti. Automobilski softverski sustavi danas su već značajno složeniji od kompjuterskih operativnih sustava ili softvera u avionima. S razvojem autonomne vožnje i naprednih upravljačkih funkcionalnosti kompleksnost i količina softvera u modernim vozilima samo raste. Potražnja za kvalitetnim ljudima i kompanijama s dobrim rješenjima neće jenjavati. Globallogic će stoga nastaviti ulagati u svoje zaposlenike, studentsku zajednicu, kao i cjelokupni razvoj automotive tržišta", rekao je direktor GlobalLogic Hrvatska Vladimir Kosanović.