Njemačka dobila prvi u svijetu ekološki čisti vlak na vodik
Coradia iLint prvi je vlak na redovnoj putničkoj liniji pogonjen vodikom, koji u okoliš ispušta tek vodenu paru i kondenziranu vodu. Četrnaest primjeraka pušteno je u pogon u njemačkoj pokrajini Donja Saska
Francuska kompanija Alstom objavila je ovoga tjedna kako je njihov vlak Coradia iLint, u njemačkoj pokrajini Donja Saska, prvi u svijetu koji u potpunosti opslužuje jednu komercijalnu putničku liniju na 100% vodikov pogon. Na ovoj se liniji još od 2018. godine testiraju vlakovi na vodik, no od sada je i službeno ta linija postala "potpuno ekološka".
Mjesta Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervörde i Buxtehude sada tako povezuje 14 kompozicija regionalnog vlaka Coradia iLint pogonjenog vodikom, koji će zamijeniti dosadašnje dizelske kompozicije. Na istoj se ruti nalazi i punionica za vodik, gdje će se lokomotive puniti. Nakon punjenja imat će doseg od oko tisuću kilometara – pa će se svaki od vlakova morati puniti u prosjeku jednom dnevno.
Vodikova željeznica
Tijekom vožnje vlakovi će u okoliš ispuštati samo kondenziranu vodu i vodenu paru, a bit će i značajno niži od dizelskih prethodnika. Brzina vožnje bit će im između 80 i 120 km/h, a mogu postići najviše 140 km/h.
Punionica koja će njihove vodikove ćelije opskrbljivati gorivom sastoji se od 64 rezervoara ukupnog kapaciteta 1.800 kilograma vodika. Plin je pohranjen pod tlakom od 500 bara, a za rad punionice postavljeno je i šest kompresora te dvije crpke. U planu je izgraditi i postrojenje koje bi, u neposrednoj blizini punionice, proizvodilo vodik elektrolizom. Električnu energiju dobivalo bi djelomično i iz samih vlakova, putem regenerativnog kočenja.
Sljedeći u planu je Frankfurt, za čije potrebe je već naručeno 27 vlakova Coradia iLint. Šest primjeraka otići će potom i u Italiju, gdje će prometovati u Lombardiji. Isto tako 12 vlakova na vodik trebalo bi kasnije prometovati i u Francuskoj. Testiranja su već obavljena i u Austriji, Nizozemskoj, Poljskoj i Švedskoj.