Na Crni petak online potrošeno gotovo 20% više nego lani

Adobe Analytics procjenjuje kako je u američkim internetskim trgovinama ovoga petka ostvaren promet od rekordnih 7,4 milijarde dolara

Sandro Vrbanus ponedjeljak, 2. prosinca 2019. u 06:00

Adobe Analytics je objavio svoje statistike koje se odnose na predblagdansku "shopping groznicu" na internetskim trgovinama u SAD-u. Najnoviji se podaci odnose na Crni petak, koji je i krenuo s ovog tržišta kao tradicionalan dan nakon Dana zahvalnosti, rezerviran za kupovinu i sniženja. Ove godine još je jednom oboren rekord u online kupovini upravo na Crni petak, kaže Adobe.

Prema njihovim analizama koje su uključile preko 4,500 internetskih trgovina, samo tijekom protekloga petka kupci su online potrošili 7,4 milijardi američkih dolara, što je za 1,2 milijarde ili oko 20% više nego na isti dan lani. Od tog iznosa, čak je 2,9 milijardi dolara potrošeno kupovinom preko mobilnih uređaja, što je također novi rekord.

Cyber ponedjeljak tek slijedi

Najtraženiji proizvodi ovog Crnog petka
Najtraženiji proizvodi ovog Crnog petka

No, kako je posljednjih godina običaj da se nakon Crnog petka organizira i Cyber ponedjeljak, dan rezerviran za popuste isključivo na internetskim trgovinama, tek se očekuje prava navala kupaca na webshopove. Adobe Analytics predviđa da će Amerikanci u jednom danu potrošiti oko 9,4 milijardi dolara na internetsku kupovinu.

Sve je to, dakako, "kikiriki" u odnosu na kineski Dan samaca koji je ove godine samo na Alibabi generirao 38,4 milijardi dolara u online prodaji.

Gledano po kategorijama, za Crni petak u SAD-u su najatraktivniji na sniženjima bili kućanski aparati i razna sportska oprema. U nedjelju, 1. prosinca najbolji bi popusti trebali biti na računala i igračke, dok se na Cyber ponedjeljak najbolje akcije očekuju na televizore.