Putem App Storea i Play Storea u 2020. godini dosad utrošeno preko 50 milijardi dolara

Sensor Tower u novom istraživanju ističe kako su korisnici u prvoj polovici godine imali potrošnju od 50,1 milijardi dolara unutar App Storea i Play Store trgovina

Matija Pavlić četvrtak, 2. srpnja 2020. u 13:27

Čini se kako aktualna kriza s koronavirusom i karantena utjecala na tržište mobilnih aplikacija koje ove godine bilježi rekordne prihode.

Prema istraživanju tvrtke Sensor Tower u prvoj polovici godine zabilježen je rast kako preuzimanja tako i vremena provedenog u različitim mobilnim aplikacijama.

Korisnici su u prvoj polovici godine imali potrošnju od oko 50,1 milijarde dolara putem trgovina aplikacijama Google Play i App Store, što je rast od 23,4% u odnosu na potrošnju u prvoj polovici 2019. godini koja je iznosila 40,6 milijardi dolara.

Što se tiče Appleovog App Storea u prvoj polovici 2020. godine zabilježena je potrošnja od 32,8 milijardi dolara u cijelom svijetu što se odnosi na potrošnju unutar aplikacija, na pretplate na aplikacije i kupnju premium aplikacija. To je pak rast od 24,7% u odnosu na prvu polovicu prošle godine kada je potrošnja u istu svrhu iznosila 26,3 milijarde dolara.

App Store u prvoj polovici ove godine bilježi gotovo dvostruko veću potrošnju u odnosu na Googleov Play Store koji je zabilježio potrošnju od strane korisnika koja iznosi 17,3 milijarde dolara. U prvoj polovici 2019. godine korisnici su putem Play Storea imali potrošnju od 14,3 milijarde dolara.

Po uzoru na ranija izvješća, Sensor Tower je objavio i poredak aplikacija s najvećom zaradom. Čelno mjesto po ukupnim prihodima ako se gledaju obje trgovine zauzima Tinder s zaradom od 433 milijuna dolara. Na drugom mjestu nalazi se YouTube s zaradom od 431 milijun dolara. Na trećem mjestu nalazi se u posljednje vrijeme vrlo popularni TikTok s prihodima od 421 milijuna dolara.

Što se tiče zarade aplikacija na pojedinačnim trgovinama aplikacija, u App Storeu je vodeći YouTube, na drugom je mjestu TikTok, a na trećem Tinder. U Play Storeu vodeća je Google One aplikacija, na drugom je Tinder, a na trećem mjestu Disney+ aplikacija.

Navode se i neki općeniti vezani za aplikacije i igre. U prvoj polovici godine zabilježeno je 71,5 milijardi prvih instalacija aplikacija što je rast od 26,1% na godišnjoj razini. Najčešće preuzimanja, njih 626 milijuna, zabilježila je aplikacija TikTok. Ukupna zarada od igara na Play Storeu i App Storeu bila je 36,6 milijardi dolara. Zabilježeno je 28,5 miljardi prvih instalacija igara što je rast od 42,5% na godišnjoj razini.