Zašto Appleu treba nova aplikacija koja stiže na sve uređaje i zamijenit će Game Center?
Hoće li Apple konačno uspjeti uvjeriti i korisnike i razvijatelje da može biti ozbiljan igrač u igračem svijetu? Vjerojatno neće, unatoč superiornim procesorima, novoj aplikaciji i nedavnom preuzimanju indie studija

Apple nikada nije uspješno pozicionirao svoje platforme kao ozbiljnu igraću destinaciju. Može se dičiti kako ima Game Center, Appleov pokušaj stvaranja centraliziranog gaming iskustva iz 2010. godine, ali nikada nije zaživio kako je trebao. Desktop gaming na Macu i dalje je marginalan u usporedbi s Windows platformom, pa Apple odavno sluša kritike da ne shvaća tu zajednicu entuzijasta dovoljno ozbiljno. Niti programeri igara nisu zadovoljni - često kritiziraju Apple Arcade zbog sporih isplata, slabe tehničke podrške i problema s vidljivošću igara na platformi. Situaciji ne pomaže što Nintendo priprema Switch 2, što bi moglo dodatno gurnuti Apple u zapetak u tom sektoru.
Dolazi nova aplikacija za sve uređaje
Apple se ipak probudio i odlučio izdati aplikaciju koja će biti dio svih uređaja - na iPhoneu, iPadu, Macu i Apple TVu. Aplikacija bi trebala biti predstavljena na Worldwide Developers Conference (WWDC) u lipnju, a korisnicima će postati dostupna s iOS 19 krajem godine. Nova aplikacija bit će preinstalirana na svim Apple uređajima i služit će kao centralno mjesto za sve gaming aktivnosti. Zamijenit će postojeći Game Center i trebala bi donijeti značajno poboljšano korisničko iskustvo.
Iza odluke da se ozbiljnije posveti igračima i aplikacijama su nedavna poboljšanja Apple Silicon čipova koji značajno bolje poboljšavaju igraće performanse na Mac računalima nego prethodne generacije.
Središnje mjesto za sve što se tiče igara
Apple je osmislio novu aplikaciju kao središnje mjesto za sve što se tiče igara na Apple uređajima. Kroz nju će korisnici pokretati sve svoje igre, pratiti postignuća i rezultate na ljestvicama, kao i komunicirati s drugim igračima. Umjesto da informacije budu razbacane po različitim aplikacijama, konačno će sve biti na jednom mjestu.
Osim funkcionalnosti, aplikacija će nuditi i bogat sadržaj - uređivačke preporuke, predložene igre i duboku integraciju s Apple Arcade servisom. Korisnici će također imati direktan pristup igrama iz App Storea, što će učiniti otkrivanje novih naslova jednostavnijim nego ikad.
Po prvi put - Mac otvara vrata vanjskim igrama
Najveće iznenađenje donosi Mac verzija aplikacije. Po prvi put u Appleovoj povijesti, Mac korisnici moći će pristupiti igrama preuzetim izvan službenog Mac App Storea. Ovo predstavlja neočekivan zaokret u Appleovoj inače striktnoj politici zatvorenih platformi i signalizira ozbiljnu namjeru kompanije da privuče novu publiku. Društveni aspekt također dobiva značajnu nadogradnju kroz integraciju s komunikacijskim servisima FaceTime i iMessage. Igrači će moći lakše komunicirati jedni s drugima, organizirati se i međusobno izravno dijeliti svoja iskustva.
Osim aplikacije i preuzimanje indie studija
Preuzimanje kanadskog indie studija RAC7 predstavlja posebno značajan potez jer se radi o prvom gaming studiju koji je Apple ikada kupio. RAC7 je mala, svega dvočlana ekipa koja stoji iza hit igre Sneaky Sasquatch - jedne od najuspješnijih igara na Apple Arcade platformi. Ova pustolovna igra pokrenuta je 2019. godine kao ekskluzivni naslov za Apple Arcade i odmah je postala pravi fenomen. Apple je u objavi kupnje istaknuo kako je Sneaky Sasquatch postao jedan od najvećih uspjeha servisa, a roditelji širom svijeta organiziraju dječje rođendanske zabave s temom ove igre.
Studio RAC7 ranije je stvorio i druge uspješne indie naslove poput Dark Echo i Splitter Critters, pri čemu je potonji osvojio prestižnu Apple Design nagradu 2017. godine. Sada će dvočlana ekipa nastaviti rad na svojoj hit igri kao interni Apple studio, što omogućava kompaniji veću kontrolu nad jednim od najvažnijih sadržaja Apple Arcade servisa koji košta 6,99 dolara mjesečno.
Za usporedbu, dok ostali tech giganti poput Netflixa, Amazona i Googlea kupuju velike gaming studije i ulažu milijarde u AAA naslove, Apple je odabrao sasvim drukčiji pristup - umjesto spektakularnih akvizicija, fokusira se na zadržavanje malih, ali uspješnih timova koji već rade na njihovim platformama.
Skepticizam ostaje
Unatoč ambicioznim planovima, tehnologiji uređaja i preuzimanju indie studija, pravi igrači znaju da sve to neće u potpunosti promijeniti percepciju među kreatorima high-end naslova koji i dalje preferiraju druge platforme.