Neslužbeno: Hrvatska pošta postaje partner Amazona

Odlična vijest za sve ljubitelje e-trgovine: Hrvatska pošta je od ove jeseni postala partner nekim većim globalnim web trgovcima, a neslužbeno se govori da je riječ, među ostalim, o Amazonu

Sandro Vrbanus ponedjeljak, 23. studenog 2020. u 19:17

Ovih dana se u javnom prostoru pojavila informacija da Hrvatska pošta postaje partner Amazona, te da će ova internetska trgovina uskoro proširiti svoju ponudu proizvoda koji se mogu dostaviti izravno do kupaca u našoj zemlji. Tragom ove informacije obratili smo se Pošti s nekoliko pitanja, na koja smo dobili zanimljive odgovore, no ne i eksplicitnu potvrdu početka suradnje s Amazonom.

Nema službene potvrde, ali…

Na pitanje o navodnoj suradnji s Amazonom i najavi povećanja broja paketa za dostavu iz Ureda za korporativne komunikacije Hrvatske pošte su nam odgovorili kako ne mogu otkrivati imena poslovnih partnera, te dodali "ali da – Hrvatska pošta je partner velikim web trgovcima od nedavno i očekuje se značaj rast količina".

Osim toga, za naše čitatelje, tradicionalno ljubitelje kupovine putem Interneta, potvrdili su da je Hrvatska pošta od ove jeseni postala partner nekim većim globalnim web trgovcima. Preduvjeti ove suradnje, kažu, osim strateške pozicije Novog sortirnog centra, bili su i visoki standardi kvalitete pripreme za dostavu i samog procesa dostave. Za korisnike će to prije svega značiti brže rokove dostave i bolju dostupnost artikala, poručuju iz Pošte, a mi iz toga možemo zaključiti da je implicitno na naša pitanja odgovoreno – potvrdno.

Na službenu dostupnost većeg broja artikala s Amazona vjerojatno ćemo morati pričekati dok američka kompanija to službeno ne potvrdi i ne uvrsti Hrvatsku na mjesto ravnopravno ostalim članicama EU.

Predsjednik Uprave Hrvatske pošte Ivan Čulo, vezano za ove informacije, ističe: "Ne možemo pojedinačno navoditi naše partnere, ali posljedica dolaska velikih na naše tržište ima uporište. To je konkretna posljedica rada malog, ali stručnog tima i kompletne infrastrukture koju smo posljednjih godina izgradili, s naglaskom na naš Novi sortirni centar. Osobno sam ponosan što sam sudjelovao u svakom od tih koraka i siguran sam da će se  suradnje s velikim web trgovcima širiti. Stabilnost i razvoj Hrvatske pošte su prioritet na kojem svaki dan radimo, usudim se reći – uspješno. Danas Hrvatska pošta može svojim znanjem i kapacitetima spremno odgovoriti zahtjevima najvećih i najbrže rastućih globalnih tvrtki te biti lider u ovom dijelu Europske unije i regiji."

Pošta i pandemija

Hrvatska pošta ovim putem nam je poslala i neke zanimljive podatke o poslovanju u uvjetima pandemije. Prije korone online narudžbe, a time i kurirske dostave, rasle su im na razinama oko 15-20% svake godine. S lockdownom ove godine promet je porastao 30% u odnosu na isto razdoblje lani. Osim činjenice da je trend web trgovine već godinama u uzlaznoj putanji, neminovno ga je ove godine potencirala i pandemija u kojoj će mnogi građani pokušati izbjeći gužve u trgovinama te sve što trebaju za blagdanske dane dočekati na vlastitom kućnom pragu. Dok su to do prije par godina bili možda samo darovi ili prigodna roba, ove godine u Pošti očekuju da će korisnici naručivati doista sve – pa i hranu.

Proteklih je godina Pošta u velikoj mjeri digitalizirala cjelokupni proces dostave, a najsuvremeniji strojevi za automatsko sortiranje paketa i pisama, dodatno su ubrzali procese pripreme za dostavu. Stroj za automatsko sortiranje paketa u sat vremena može obraditi čak 15.000 paketa, što pošti omogućava širenje na brzorastućem tržištu paketskog prometa u narednih 10 godina.

Pošta uskoro kreće i s postavljanjem prvih paketomata, infrastrukture koja će korisnicima omogućiti jednostavno preuzimanje paketa, 24 sata dnevno, svih sedam dana u tjednu. Prvih 150 će biti postavljani na pristupačnim lokacijama u narednim mjesecima a korisnici koji će odabrati primati paket tim kanalom moći će svoju pošiljku preuzeti onda kad im to odgovara.