Apple će analizirati korisničke podatke na uređajima za poboljšanje AI tehnologije

S obzirom na dosadašnji zaostatak Applea za vodećim AI kompanijama, nove metode prikupljanja podataka na uređaju mogle bi poboljšati njihove modele, ali ostaje pitanje hoće li biti dovoljne za ekspresno sustizanje OpenAI-ja i Googlea?

Ivan Podnar srijeda, 16. travnja 2025. u 08:10

Apple još jednim potezom nastoji sustići konkurente poput OpenAI-ja i Alphabeta te započinje s analizom korisničkih podataka izravno na uređajima kako bi unaprijedio svoju platformu umjetne inteligencije. Iako naglašava zaštitu privatnosti korisnika, ovo je još jedan dokaz da priznaju promašaje u dosadašnjem razvoju Apple Intelligence.

Kompanija je dosad za treniranje AI modela koristila sintetičke podatke, umjetno stvorene informacije oblikovane da oponašaju stvarne unose bez osobnih detalja. Međutim, taj pristup pokazao se ograničavajućim jer sintetički podaci često ne predstavljaju vjerno stvarno korisničko ponašanje.

Nova strategija analize podataka

Ono što su sada smislili je sustav koji uspoređuje Appleove sintetičke podatke s uzorcima korisničkih e-mailova unutar aplikacija za e-poštu na iPhone, iPad i Mac uređajima. Ova usporedba omogućava Appleu da utvrdi koji elementi njegovog sintetičkog skupa podataka najbolje odgovaraju stvarnim porukama, dok osigurava da korisnički podaci ostaju na osobnim uređajima umjesto da se šalju Appleu. "Stvaramo sintetičke podatke da dobijemo rečenice i e-mailove koji su dovoljno bliski pravima po temi i stilu, ali bez potrebe za prikupljanjem stvarnih poruka s korisničkih uređaja", pojasnili su iz Applea na svom blogu. Kompanija je ovu tehnologiju primarno razvila za poboljšanje tekstualnih značajki unutar Apple Intelligence platforme. To uključuje inteligentno sažimanje obavijesti, naprednije alate za pisanje i preglede poruka, funkcije koje bi trebale biti ono što već sada konkurencija radi. Prijašnje oslanjanje na sintetičke podatke dovelo je do povremeno pogrešnih prikaza informacija u obavijestima i nisu uspjeli pružiti točne sažetke teksta u određenim scenarijima.

Privatnost ostaje prioritet, ali uz promjene

Iako Apple svoj imidž gradi na zaštiti privatnosti, novo rješenje analize podataka izravno na uređajima predstavlja suptilan zaokret u njihovoj strategiji. Kako su i sami toga svjesni, i dalje naglašavaju da unatoč analizi e-mailova, Apple zadržava metode očuvanja privatnosti za druge Apple Intelligence značajke, uključujući Image Playground, Image Wand, stvaranje Memories kolekcija i Visual Intelligence.

Odmak od stopostotne privatnosti u takozvanu diferencijalnu privatnost je implementiran kod Genmoji značajke koja omogućuje korisnicima stvaranje "prilagođenih emojija". Ovaj sustav pomaže "identificirati popularne upite i obrasce upita, istovremeno pružajući matematičko jamstvo da jedinstveni ili rijetki upiti neće biti otkriveni", prema Appleovoj objavi na blogu.

Ipak, korisnici mogu odahnuti ako ne žele da im se vršlja po e-porukama. Postojat će opcija pristanka za analitiku uređaja kroz sekciju Privatnost i sigurnost u aplikaciji Postavke na Apple uređajima.

Bitne AI značajke tek sljedeće godine

Ovo najnovije skretanje od tradicionalnih metoda poklapilo se s raspravama unutar Appleovog odjela za umjetnu inteligenciju. Bloomberg News izvještavao je o problemima u vodstvu, kašnjenjima proizvoda i promjenama u izvršnom timu unutar organizacije. Apple je reorganizirao dio uprave svoje AI grupe, prenoseći odgovornost za Siri s izvršnog direktora Johna Giannandreea na tvorca Vision Pro uređaja Mikea Rockwella i voditelja softvera Craiga Federighija.

Iako Apple planira najaviti poboljšanja za Apple Intelligence u lipnju, implementacija značajnijih novih funkcionalnosti za Siri ne očekuje se do sljedeće godine. Apple planira implementirati novi sustav u nadolazećim beta verzijama iOS-a i iPadOS-a 18.5 te macOS-a 15.5. Druga beta verzija ovih izdanja već je prošlog tjedna isporučena developerima.