IBM će pomoći McDonald'su da ljude u drive-inu zamijeni računalima
Tehnološka kompanija i najveći svjetski lanac restorana zajednički će razvijati i u upotrebu pustiti tehnologiju automatskog zaprimanja narudžbi, pogonjenu umjetnom inteligencijom

Informatički div IBM i lanac restorana brze hrane McDonald's potpisali su ovoga tjedna ugovor o suradnji, čiji će rezultat biti zajednički rad na razvoju i implementaciji sustava automatskog zaprimanja narudžbi (Automated Order Taking, AOT). Prema ovom ugovoru IBM će preuzeti McDonald'sov tehnološki odjel McD Tech Labs oformljen prije dvije godine s ciljem unaprjeđenje digitalnih iskustava za zaposlenike i goste.
Automatizirano zaprimanje narudžbi
IBM će ovime pomoći najvećem svjetskom lancu restorana u automatiziranju zaprimanja narudžbi. Ovu tehnologiju McDonald's je već počeo testirati u nekim restoranima i ona se pokazala kao pozitivna promjena koja donosi prednosti kupcima i osoblju restorana. Sljedeći korak bit će izrada rješenja na osnovi umjetne inteligencije i procesiranja prirodnog jezika, što bi trebalo donijeti mogućnost šire primjene automatskog zaprimanja narudžbi u više restorana.
Novi tehnološki partneri pozabavit će se i lokalizacijom ovog sustava za brojna tržišta na kojima McDonald's posluje, zajedno s prijevodom sustava na mnoge svjetske jezike i dijalekte, te uključujući regionalne varijacije u jelovnicima.
Na rješenjima pogonjenima umjetnom inteligencijom koja su usmjerena ka poboljšanju korisničkih iskustava IBM je već radio u svojem odjelu za AI. U tome se koristio superračunalom Watson, sposobnome izvoditi složene operacije strojnog učenja i obrade prirodnog jezika, a s time će nastaviti i dalje, integriranjem svojih postignuća u McDonald'sove sustave.
IBM i McDonald's ističu kako će se u razvoju tehnologije, koja bi trebala zamijeniti određeni broj radnika, voditi etičkim principima i društvenom odgovornošću te da će AI aplikacije razvijati na temelju uzajamnog povjerenja i transparentnosti.