SoundCloud mijenja pravila: Korisničke glazbene uratke sada mogu koristiti za treniranje AI-ja

Platforma za dijeljenje glazbe tiho je izmijenila svoje uvjete korištenja još u veljači, pa otada upotrebljava uploadani sadržaj za razvoj umjetne inteligencije

Bug.hr nedjelja, 11. svibnja 2025. u 08:10

SoundCloud je nenajavljeno promijenio svoje uvjete korištenja, dozvoljavajući si da koristi glazbu koju korisnici postavljaju na platformu za treniranje svog sustava umjetne inteligencije. Promjena je otkrivena u ažuriranim uvjetima koji su na snazi od 7. veljače ove godine, a prvi ju je primijetio stručnjak za etiku u tehnologiji Ed Newton-Rex.

Nove odredbe eksplicitno navode da korisnici pristaju da njihov sadržaj "može biti korišten za informiranje, treniranje, razvoj ili kao ulazni podaci za tehnologije ili usluge umjetne inteligencije ili strojne inteligencije". Ova pravila dio su servisa platforme, no postoje izuzeci za sadržaje koji su pokriveni zasebnim ugovorima s vlasnicima prava, poput diskografskih kuća.

SoundCloud ima brojne licencne ugovore s nezavisnim izdavačima, kao i s velikim glazbenim kućama, uključujući Universal Music i Warner Music Group. Prema dostupnim informacijama, na platformi trenutno ne postoji jasna opcija za isključivanje ove mogućnosti u korisničkim postavkama.

SoundCloud i UI: sve jače povezivanje

SoundCloud, poput mnogih drugih platformi za kreatore sadržaja, sve više ugrađuje umjetnu inteligenciju u svoje poslovanje. Prošle godine platforma je uspostavila partnerstvo s gotovo desetak AI tvrtki kako bi svojim korisnicima ponudila alate temeljene na AI-ju.

Ovi alati omogućuju remiksiranje, generiranje vokala i stvaranje prilagođenih uzoraka. U objavi na službenom blogu prošle jeseni, SoundCloud je naveo da će ti partneri dobiti pristup rješenjima za identifikaciju sadržaja kako bi "osigurali da nositelji prava prime odgovarajuće zasluge i naknade". Kompanija se također obvezala na "održavanje etičkih i transparentnih praksi UI-ja koje poštuju prava stvaratelja". Međutim, trenutna promjena pravila izazvala je zabrinutost među korisnicima platforme.

Od opt-in do opt-out pristupa

SoundCloud nije jedina platforma koja je nedavno promijenila svoja pravila kako bi omogućila treniranje UI-ja na korisničkim sadržajima. U listopadu prošle godine, Elon Muskov X ažurirao je svoju politiku privatnosti kako bi vanjskim tvrtkama omogućio treniranje UI-ja na korisničkim objavama. LinkedIn je u rujnu izmijenio svoje uvjete dopuštajući prikupljanje korisničkih podataka za treniranje, dok je YouTube u prosincu počeo omogućavati trećim stranama treniranje UI-ja na korisničkim videozapisima.

Mnoge od ovih promjena izazvale su negodovanje korisnika koji smatraju da bi pravila o treniranju AI-ja trebala funkcionirati po principu pristanka (opt-in), a ne automatskog uključivanja s mogućnošću naknadnog isključivanja (opt-out). Korisnici također zahtijevaju da budu kreditirani i plaćeni za svoje doprinose skupovima podataka za treniranje UI-ja.

Službeno pojašnjenje: UI samo za organizaciju sadržaja?

Nakon medijskih upita, glasnogovornik SoundClouda dao je službenu izjavu u kojoj navodi da kompanija "nikada nije koristila sadržaj umjetnika za treniranje UI modela, niti razvija UI alate ili dopušta trećim stranama da prikupljaju ili koriste SoundCloud sadržaj za treniranje UI-ja". Prema njihovom odgovoru, ažuriranje uvjeta korištenja iz veljače 2024. bilo je pojašnjenje kako sadržaj može komunicirati s UI tehnologijama unutar same SoundCloud platforme. Ti slučajevi upotrebe uključuju personalizirane preporuke, organizaciju sadržaja, otkrivanje prijevara i poboljšanja identifikacije sadržaja uz pomoć AI tehnologija.

Ključno pitanje ostaje transparentnost i pristanak korisnika - trebaju li platforme tražiti izričiti pristanak prije korištenja sadržaja za treniranje AI-ja ili je dovoljno omogućiti opciju naknadnog isključivanja?

Članak je temeljen na izvještaju TechCruncha, jednog od vodećih svjetskih tehnoloških portala, koji je prvi objavio vijest o promjeni uvjeta korištenja SoundCloud platforme.