Utrka za AR pametne naočale: Meta dodaje zaslone Ray-Ban naočalama

Meta najavljuje planove za ugradnju zaslona u svoje Ray-Ban pametne naočale. Brzi razvoj pobuđuje pitanje: hoće li pametne naočale postati jednako bitne u svakodnevnom životu kao što su danas pametni telefoni?

Bug.hr ponedjeljak, 23. prosinca 2024. u 20:23
📷 meta
meta

Stvaranje lakih, nosivih, pristupačnih cijenom uređaja koji bi mogli promijeniti način na koji svakodnevno koristimo tehnologiju postaje cilj velikih i malih tehnoloških tvrtki. Ubrzano se razvijaju nove generacije nosivih uređaja čime natjecanje za razvoj osobnog računarstva kroz naočale ulazi u novu fazu.

Prototip nazvan Orion

Metino strateško partnerstvo s divom u proizvodnji naočala EssilorLuxottica odavno pokazuje neočekivano dobre rezultate. Uspjeh Ray-Ban naočala učvrstio je Metino mjesto na vrhu segmenta unaprjeđenja AR nosive tehnologije. Nadajući se nastavku uspješne suradnje s Ray-Banom, Meta od jeseni radi na prototipu nazvanom Orion.

Prvi korisnici pozitivno su reagirali na ovaj uređaj nove generacije, koji se odlikuje kompaktnim dizajnom i laganim okvirom. Najistaknutija značajka prototipa je sposobnost prekrivanja stvarnog svijeta 3D sadržajem, što predstavlja važan napredak u AR tehnologiji. Orionovim naočalama upravlja se pomoću narukvica koje primaju signale iz tijela, uključujući one iz mozga, stvarajući tako neuralno sučelje. Meta također istražuje mogućnost korištenja prstena s dodirnom plohom ili kuglicom za upravljanje naglavnim zaslonom.

Leće od silicijevog karbida

Čar Orionovih naprednih mogućnosti je nova uporaba leća od silicijevog karbida što omogućuje uređaju projekciju većih i svjetlijih slika u usporedbi s tradicionalnim staklom. Međutim, tu su visoki troškovi i ograničeni proizvodni kapaciteti za ove specijalizirane leće koji bi mogli otežati masovnu proizvodnju po pristupačnim cijenama. Uz to, uz zadovoljavajuće hardverske performanse tu je i trajanje baterije.

Tržište raste, širi se primjena

Tržište pametnih naočala će rasti do 34,62 milijarde dolara do 2028. godine. Ovo brzo širenje odražava potencijal tehnologije i intenzivno natjecanje među velikim igračima poput Applea, Googlea i Snapa, ali i nekih startupova, poput Solovog s AirGo Vision, od kojih svaki razvija vlastiti pristup prevladavanju temeljnih izazova AR tehnologije.

Moguće primjene AR tehnologije protežu se daleko izvan zabave za potrošače. Tehnologija obećava unaprjeđenje različitih sektora, od poboljšanja medicinskih postupaka u zdravstvu do preoblikovanja obrazovnih iskustava i pojednostavljenja proizvodnih procesa. Međutim, put do široke primjene mora riješiti značajna društvena pitanja, uključujući probleme privatnosti i društvene implikacije dublje integracije digitalne tehnologije u svakodnevni život. Slučaj Google Glassa služi kao podsjetnik da tehnička inovacija mora biti uravnotežena s društvenim prihvaćanjem.

Spajanje digitalnog i stvarnog svijeta sve bliže ostvarenju

Metin tehnološki direktor Andrew Bosworth smatra 2025. godinu ključnom za razvoj Reality Labsa, gdje se razvijaju pametne naočale. Tada bi spoj tehnologije proširene stvarnosti i umjetne inteligencije trebao značajno promijeniti način na koji koristimo digitalne informacije. Unatoč postojećim tehničkim i društvenim izazovima, brz razvoj tehnologije pokazuje da je spajanje digitalnog i stvarnog svijeta sve bliže ostvarenju. Ako ovi napori uspiju, pametne naočale mogle bi postati jednako važne u svakodnevici kao što su danas pametni telefoni.