YouTuberi prodaju neiskorištene snimke AI tvrtkama, ali to će samo trenutno zadovoljiti glad LLM-ova

YouTuberi i drugi kreatori digitalnog sadržaja pronašli su novi način zarade prodajom svojih neiskorištenih videomaterijala tvrtkama koje se bave razvojem umjetne inteligencije. Kada se sve to na kraju proda, što ćemo nakon toga davati tim sadržaja nezasitnim LLM-ovima?

Ivan Podnar ponedjeljak, 13. siječnja 2025. u 06:30
📷 Bug.hr
Bug.hr

Budući da su vodeće tvrtke za razvoj umjetne inteligencije već iscrpile gotovo sve javno dostupne podatke za treniranje svojih modela, njihova glad za podacima okreće se prema neobjavljenom sadržaju. Ovo stvara potpuno novo tržište privatnih podataka koji dosad nisu bili dio internetskog prostora. Počelo je s otkupom neiskorištenih videomaterijala od stvaratelja sadržaja, no ova bi praksa mogla otvoriti vrata trgovini raznolikim oblicima privatnog sadržaja: od učeničkih bilježnica i školskih zadaća, preko osobne i poslovne e-mail korespondencije, do obiteljskih fotografija i kućnih videozapisa.

Tu su još i privatni dnevnici, medicinska dokumentacija, neobjavljeni rukopisi i poezija, transkripti privatnih razgovora, osobne bilješke s predavanja, nepublicirani znanstveni radovi, arhive privatnih poruka, dokumentacija propalih startupa, neobjavljena glazba iz kućnih studija, pa čak i snimke sigurnosnih kamera iz privatnih prostora.

Međutim, glad velikih modela nikad neće biti utažena i ako se sve to na kraju proda, što ćemo nakon toga davati tim sadržaja gladnim nemanima?

1 do 2 dolara po minuti

Vodeće tvrtke u području umjetne inteligencije, među kojima su OpenAI i Google, pokazuju veliki interes za neobjavljene videomaterijale, izvorno namijenjene za YouTube ili TikTok. Vrijednost takvog sadržaja proizlazi iz njegove originalnosti, budući da nije bio dostupan na internetu, pa je idealan za treniranje sustava umjetne inteligencije. Otkupne cijene kreću se od 1 do 2 dolara po minuti za standardne snimke, dok se za premium sadržaj, poput 4K videozapisa, snimaka iz zraka ili 3D animacija, može dobiti i do 4 dolara po minuti.

Posrednik autorima isplatio više od 4,6 milijuna eura

Pojačana potražnja za ovakvim sadržajem povezana je s nedavnim predstavljanjem alata za generiranje videozapisa koje su razvile tvrtke OpenAI, Meta Platforms i Adobe. Ti alati mogu stvoriti uvjerljive videomaterijale na temelju tekstualnih uputa, ali očito trebaju velike količine podataka za treniranje, a njih je nestalo. Trenutačno na tržištu vlada značajna potražnja za ekskluzivnim videosadržajem. Primjerice, tvrtka Troveo, koja posreduje u ovakvim poslovima, do sada je stvarateljima isplatila više od 4,6 milijuna eura.