Mass Effect Legendary Edition - poboljšanja na svakom koraku

Electronic Arts je objavio nove detalje o remasteriranom izdanju prva tri nastavka odličnog Mass Effecta kojeg očekujemo za nešto više od mjesec dana

Damir Radešić srijeda, 7. travnja 2021. u 18:00

Premda smo prva tri poglavlja Mass Effecta odigrali nekoliko puta (svako!), s nestrpljenjem čekamo Mass Effect Legendary Edition, remasterirano izdanje istih. Obzirom na veliki broj fanova koji će sasvim sigurno još jednom uskočiti u čizme zapovjednika Sheparda, pred autorima je težak zadatak ugradnje poboljšanja i istovremeno očuvanja stare igrivosti zbog koje je ovaj serijal postao popularan. Kako bi nas pripremili za 14. svibanj kada bi se Mass Effect Legendary Edition trebao pojaviti u prodaji, developeri su odlučili podijeliti dodatne detalje o izmjenama koje namjeravaju napraviti glede same igrivosti, dok će se idući tjedan pozabaviti grafičkim poboljšanjima.

Sama borba je očito bila najveći izazov obzirom da svako izdanje posjeduje unikatne mehanike, pa je tako prvi Mass Effect bio temeljen na tradicionalnim RPG mehanikama i "brojevima na kocki", zbog čega u njemu oružja djeluju nepreciznije i nepouzdanije. Kako bi uskladili borbene mehanike s druga dva nastavka, autori su odlučili napraviti niz izmjena, pa će tako glavni junak moći brzo trčati i izvan borbe, napadi u bliskoj borbi će biti vezani uz određenu tipku umjesto da se automatski aktiviraju u blizini neprijatelja, oružja će biti preciznija i lakša za rukovanje, dok je njihovo hlađenje ubrzano u odnosu na original.

Nadalje, svi značajniji neprijatelji mogu primiti headshot s više štete što ranije nije bio slučaj, streljivo različitih namjena i učinkovitosti protiv određenih vrsta protivnika će biti dostupno kod trgovca i ostajat će iza protivnika čak i ako je naš lik na višem stupnju razvoja, sustav inventara je poboljšan uz mogućnost označavanja stvari koje nam ne trebaju i možemo ih pretvoriti u omni-gel ili prodati odjednom, sve klase mogu koristiti sva oružja bez restrikcija, dok su neke sposobnosti likova dodatno balansirane.

Dizajneri i programeri su dodatno poradili i na nekim specifičnim bitkama, dok će se suborcima u prvom poglavlju moći zasebno upravljati kao u drugom i trećem. Sustav zaklona bi u svim dijelovima trebao biti poboljšan i prema priopćenju, ulazak i izlazak iz zaklona će biti pouzdaniji, dok što se tiče (ponovo) prvog Mass Effecta, u istom je rebalansirano sakupljanje iskustva na način da je uklonjena maksimalna granica kod prvog prelaska igre, te će igrači koji detaljno istraže dodatne zadatke i sadržaje dosegnuti i daleko više stupnjeve razvoja.

Poboljšanja nije izbjegao ni Mako, vozilo kojim smo se kretali po površinama planeta koje je u originalu bilo prelagano i skakalo je na svakom kamenčiću, prevrtalo se i na trenutke bilo neupravljivo. Koliko je isto ostavilo dojam na nas, govori podatak da smo izvorni opis Mass Effecta prije 14 godina naslovili "Skakutanje po planetima", iako nam taj dio igre nije mogao pokvariti ukupni dojam. Kako god bilo, Mako će biti lakši za upravljanje, te je dobio stražnje potisnike koji će olakšati uspinjanje uz strme terene.

Najavu da je kreiranje glavnog lika unificirano za sva tri poglavlja će zasigurno svatko pozdraviti, pa su u samom startu dostupne nove opcije poput dodatnih frizura ili boje kože, dodana su nova dostignuća, svi sadržaji iz naknadno objavljenih DLC-ova (njih preko 40!) će biti uvršteni automatski, zvučni elementi su remiksirani i prilagođeni svim trima poglavljima i tako redom. Dodajmo i kako autori navode ispravke na stotine bugova koji su i nakon krpanja bili prisutni u igrama, te da verzija za PC dolazi s dodatnim prilagodbama suvremenom hardveru. Za ovo javljanje iz stožera N7, više nego dovoljno.