Influenceri će, samo u SAD-u, ove godine zaraditi preko 3 milijarde dolara

Zbog pandemije su lani usporena ulaganja u marketing putem influencera na društvenim mrežama, no ove će godine to biti kompenzirano porastom ovog oblika promocije za više od 33%

Sandro Vrbanus četvrtak, 29. srpnja 2021. u 06:00

Istraživačka i analitičarska kuća Insider Intelligence objavila je svoju analizu marketinškog tržišta koje se tiče oglašavanja na društvenim mrežama korištenjem utjecajnih i slavnih osoba, tzv. influencera. Prema njihovim podacima, ove će godine, samo na području SAD-a, tvrtke u marketing putem influencera uložiti 3,69 milijardi američkih dolara. Bit će to prvi puta da se u ovaj oblik oglašavanja ulaže preko 3 milijarde dolara u SAD-u, a porast u odnosu na prošlu godinu iznosit će preko 33%.

Plaćanje influencera za promociju raznih proizvoda i usluga nije novost, a posljednjih godina bilježi sve veću prisutnost u cijelom svijetu. Industrija "influensanja" na društvenim je mrežama prošle godine ipak rasla nešto sporije (za oko 14%) jer su kompanije pod utjecajem pandemije smanjivale svoje budžete za ovaj oblik promocije. No, ovi analitičari predviđaju kako će se ove godine sve to kompenzirati i kako će influenceri ponovno dobro zarađivati od plaćenog sadržaja koji kreiraju za svoje naručitelje.

Polovica zarade na Instagramu

Sljedeće godine u SAD-u će se za ovaj oblik marketinga izdvojiti preko 4 milijarde, a 2023. godine čak i bliže 5 milijardi dolara. Iako ove procjene iznosa vrijede za tržište SAD-a, lako je zaključiti da trendovi nisu ništa drugačiji niti na ostalim velikim tržištima, poput onog dalekoistočnog ili europskog. Ulaganja koja su ovdje analizirana uključuju samo plaćanje influencera za njihov sadržaj u novcu, dakle analiza ne uključuje razne besplatne proizvode, usluge, putovanja i slične pogodnosti koje influenceri redovito kompenziraju svojim uslugama.

Ovogodišnji porast tržišta influencera pripisuje se i ponovnom aktiviranju industrije putovanja, jer su kompanije iz turističkog sektora tradicionalno veliki ulagači i često koriste influencere za promociju. Kad je riječ o platformama, Instagram je i dalje vodeći s oko 50% tržišnog udjela, a slijede ga YouTube i Facebook. TikTok je i dalje nešto slabiji u apsolutnim iznosima no bilježi velike stope rasta.

Za usporedbu, dok će na influencere američke kompanije ove godine dati spomenutih 3,69 milijardi, u klasični marketing na društvenim će mrežama uložiti čak 58,66 milijardi dolara – pa prostora za porast prihoda influencera očito i dalje ima.