Virgin Hyperloop trebao bi biti deset puta efikasniji od najbržeg maglev vlaka današnjice

Radikalna promjena konstrukcije pogonskog maglev sustava, koji je sada smješten iznad putničkih kapsula, uz primjenu novih tehnologija trebala bi omogućiti brz prijevoz bez štetnih emisija

Sandro Vrbanus srijeda, 25. kolovoza 2021. u 06:00

Novi korak u razvoju Hyperloopa kao načina prijevoza budućnosti pokazali su iz tvrtke Virgin Hyperloop. Oni već godinama rade na svojem sustavu prijevoza putničkim kapsulama u niskotlačnim tunelima. Zadnje što smo od njih imali prilike vidjeti bila je pokazna vožnja s prvim testnim putnicima, zapravo zaposlenicima kompanije, koji su odradili prvu vožnju u umanjenom modelu kapsule na 500 metara dugoj trasi u Nevadi.

Najnovija objava Virgin Hyperloopa pokazuje kako su inženjeri odustali od koncepta pogona koji je omogućio ovu vožnju i sva dosadašnja testiranja, i odlučili se za radikalnu promjenu. Umjesto da kapsule stoje na "sanjkama" i kreću se po tračnicama smještenima na podu tunela, po novom će konceptu tračnice biti smještene u gornjoj zoni.

Učinkovitiji dizajn pogona

Sustavi za levitaciju i pogon također su premješteni iznad kapsula, a one su prema novom dizajnu snažnim elektromagnetima ovješene o "gondole" koje ih preuzimaju i transportiraju.

Maglev tehnologija kojom će biti pogonjene kapsule zasnovana je, poručuju, "na tehnološkim principima iz ovog, a ne prošlog stoljeća". Konstrukcija je modularna, pojednostavljena i modernizirana, pa je kao takva navodno deset puta efikasnija od najbržih maglev vlakova današnjice. K tome, pogon se sastoji isključivo od elektromagneta pa nema pomičnih dijelova. To omogućava velike brzine i brzu promjenu tračnica, skretanje iz jedne cijevi u drugu i slične manevre.

Kapsule će i dalje biti osnovno sredstvo prijevoza, a uz novi sustav pogona i modularnost moći će se koristiti za redovan gradski linijski prijevoz, ali i za prijevoz na zahtjev, pri čemu će putnici moći birati polaznu i odredišnu postaju. I dalje se obećavaju mogućnosti prijevoza brzinama "poput onih kod zrakoplova" – dakle čak i preko 1.000 km/h, ali bez ikakvih emisija štetnih plinova i na potpuno električni pogon.