Vijest godine nisu ni audiofilski streaming ni vinili: opet raste prodaja glazbenih CD-a!

Iako su glazbeni servisi dominantni medij za uživanje u glazbi, prodaja CD-a u Sjedinjenim Američkim Državama porasla je prvi put u posljednjih 17 godina

Mladen Smrekar utorak, 15. ožujka 2022. u 11:55

Što je veća ponuda audiofilskih formata raznih streaming servisa, to se neki fanovi više okreću starim, i vjerovalo se, odbačenim načinima slušanja glazbe. Nakon što smo posljednjih godina svjedočili drugoj mladosti vinilnih ploča, čini se daje došlo vrijeme da se iz ormara izvuku i već zaboravljene kutije s kompaktnim diskovima. 

Prodaja glazbe u različitim formatima prema podacima RIAA
Prodaja glazbe u različitim formatima prema podacima RIAA

Naime, prodaja CD-a u Sjedinjenim Američkim Državama porasla je 2021. prvi put u posljednjih 17 godina, pokazalo je godišnjem izvješću o prodaji Američkog udruženja izdavačke industrije RIAA. Prema tom izvješću, prodaja CD-a  prošle je godine porasla za 21% na 584 milijuna dolara.

Prodaja CD-a prvi je put porasla nakon 17 godina
Prodaja CD-a prvi je put porasla nakon 17 godina

Dok su usluge za streaming glazbe kao što su Spotify, Apple Music i Tidal i dalje primarni način na koji ljudi uživaju u glazbi, prodaja fizičke glazbe raste već nekoliko godina i lani je , dosegnula vrijednost od 1,65 milijardi dolara, samo u SAD-u.

To je uglavnom zbog rastućeg interesa za vinil glazbu. Prihod od prodaje vinila porastao je 2021. za 61% na 1 milijardu dolara, najviše još od 1986. Prodaja LP/EP-a također je porasla za 67,3 % u 2021. u usporedbi s 2020. godinom.

Što je sljedeće? Čeka li nas i povratak kazeta?
Što je sljedeće? Čeka li nas i povratak kazeta?

"Nijedna industrija u povijesti nije tehnološke promjene i inovacije prihvatila brže od glazbe u posljednjih 10 godina. Glazba je zaslužna da se streaming od novotarije u tren oka pretvorio u sveprisutni medij, a sad svjedočimo pokretanju nove generacije društvenih aplikacija, dijeljenih impresivnih iskustava i blockchain/NFT mogućnosti", napisao je Mitch Glazier, predsjednik i izvršni direktor RIAA-e u članku koji je objavio Music Business Worldwide.

No, čini se da su baš zbog toga mnogi odlučili stati na kočnicu i vratiti se korak unatrag. Što je sljedeće, povratak kazete?