Djeca će 10 godina svog života provesti u metaverzumu

Novo istraživanje predviđa da će sljedeća generacija djece u virtualnoj stvarnosti provoditi oko 2 sata i 45 minuta dnevno

Mladen Smrekar petak, 22. travnja 2022. u 06:00

Novo istraživanje vodećih stručnjaka s Instituta za inženjerstvo i tehnologiju (IET) predviđa da će sljedeća generacija provesti otprilike deset godina života u virtualnoj stvarnosti, odnosno oko 2 sata i 45 minuta dnevno. Ova brojka provlači se kroz revolucionarni izvještaj IET-a "Safeguarding the Metaverse", koji istražuje potencijalne štete novog digitalnog svijeta i poklapa se s raspravom o internetskoj sigurnosti u britanskom parlamentu.

Većina ne razumije 

Istraživanje IET-a otkriva da gotovo dvije trećine (62 posto) roditelja djece u dobi od pet do 10 godina trenutno ne razumije metaverzum. Unatoč nedostatku razumijevanja, ali i propisa, Britanci već naveliko istražuju ​​ovaj novi online svijet.

Istraživanje otkriva kako je 15 posto djece već isprobalo VR, a njih šest posto redovito ga koristi
Istraživanje otkriva kako je 15 posto djece već isprobalo VR, a njih šest posto redovito ga koristi

Prošle godine postotak odraslih osoba u Ujedinjenom Kraljevstvu koji su iskusili VR više se nego udvostručio, s deset posto u siječnju 2021. na 22 posto u prosincu 2021., prema istraživanju konzultantske tvrtke za VR Limina Immersive.

Studija također otkriva da više od petine djece u dobi od pet do 10 godina već posjeduje vlastite VR slušalice ili su sličan tehnološki dar zatražili za rođendan ili Božić. Nadalje, zabilježeno je da je 15 posto njih izjavilo da je već isprobalo VR, dok je njih šest posto reklo da ga redovito koristi.

Roditelji u strahu od novoga

Tek svaki deseti roditelj osjeća se ugodno dopuštajući svom djetetu da istražuje metaverzum kroz VR bez nadzora. Od roditelja čija djeca već imaju interakciju s VR-om, svaki četvrti priznaje da ne zna čemu to zapravo njihovo dijete pristupa u ovom novom virtualnom svijetu.

Svaki četvrti roditelj ne zna čemu to zapravo pristupa njihovo dijete
Svaki četvrti roditelj ne zna čemu to zapravo pristupa njihovo dijete

Izvješće IET-a sugerira da strahovi roditelja nisu bez temelja. I postojeći korisnici VR-a kažu da se u virtualnom svijetu osjećaju nesigurno. 

"Procjenjujemo da će sljedeća generacija provesti oko deset godina svog života u VR. Sama ova brojka ilustrira utjecaj koji će ova tehnologija imati na živote današnje djece", komentira nalaze istraživanja Catherine Allen, članica IET-ovog panela za digitalnu politiku i izvršna direktorica Limina Immersive.

“Imerzivne tehnologije imaju neograničen potencijal i beskrajne mogućnosti, ali s tim dolaze i rizici i prijetnje. Neophodno je zaštititi sigurnost, privatnost i prava krajnjih korisnika."

Preporuke političarima

IET-ov  izvještaj stoga nudi i tri preporuke kojih bi se vlade trebale pridržavati kako bi oblikovale budućnost metaverzuma:

Trenutni zakoni usmjereni su na sadržaj koji se objavljuje, a ne na aktivnost koja se događa. U metaverzumu, aktivnost se događa u stvarnom vremenu. Zakoni se stoga moraju prilagoditi kako bi funkcionirali u ovim živim, aktivnim kontekstima koji su sličniji događajima iz stvarnog života.

Velik broj korisnika VR-a osjeća se nesigurno
Velik broj korisnika VR-a osjeća se nesigurno

Drugo, u slučaju metaverzuma i imerzivnih tehnologija postojeće sigurnosne značajke kojima upravljaju korisnici očito nisu dovoljne. Značajke blokiranja i isključivanja zvuka prvenstveno potiče žrtva. A do trenutka kada žrtva pronađe gumb za blokiranje, isključivanje zvuka i prijavu, psihološka šteta je često već učinjena. Tehnološke tvrtke moraju se stoga više pozabaviti pitanjima uznemiravanja i zlostavljanja, umjesto da teret prebacuju na žrtve.

I treće, činjenica je kako se velik broj korisnika VR-a osjeća nesigurno, "kao na Divljem zapadu", i to pod hitno treba riješiti. Vlade, političari i zakonodavci moraju biti svjesni ovih imerzivnih tehnologija i aktivnosti koje se odvijaju na tim impresivnim platformama. Bez te svijesti, odluke će se donositi na slijepo ili se uopće neće donositi. Stoga, predlaže IET, i oni koji donose odluke moraju iskusiti VR i provesti neko vrijeme u metaverzumu kako bi bolje znali o čemu pričaju.