Ne biste vjerovali, ali clickbait naslovi ne privlače veću pažnju čitatelja, ali ovakav da!!!

Studija na 4000 objava identificira ključne značajke naslova i teksta koji mogu potaknuti korisnike na interakciju

Mladen Smrekar nedjelja, 3. srpnja 2022. u 10:05

Njemački su istraživači istražili 4000 objava na Facebooku, kako onih "uglednih" izdavača, tako i "tabloida", ne bi li otkrili kako i koliko naslovi članaka navlače korisnike na interakciju s objavom. 

Različite tehnike

Studija koju su u časopisu otvorenog pristupa PLOS ONE objavili istraživači Sveučilišta Duisburg-Essen sugerira da i naslovi i tekst korišten u objavama imaju utjecaja na interakciju čitatelja, iako neke su tehnike uspješnije od drugih.

Istraživači su tako otkrili kako je neobična interpunkcija u naslovu povezana s do 2,5 puta više reakcija, dijeljenja i komentara. Zanimljivo, korištenje istih interpunkcija u samom tekstu objave povezano je s manjim brojem dijeljenja. 

Njemački su istraživači proučili su 4000 objava na Facebooku
Njemački su istraživači proučili su 4000 objava na Facebooku

Pitanja ili duže riječi u naslovima ne donose veću interakciju, kažu istraživači, baš kao ni uobičajene fraze, mamci za klikove poput izreka "ovo će vas oduševiti" ili "ne biste vjerovali što se onda dogodilo".

Kontroverzni clickbait 

Clickbait u novinarstvu je kontroverzan: on može povećati pozornost na članke, ali neka istraživanja sugeriraju da smanjuje povjerenje u izvor. Autori ove studije željeli su razumjeti kako specifične značajke clickbaita u naslovima i tekstovima za objave na Facebooku utječu na angažman korisnika, mjereno dijeljenjima, komentarima i reakcijama.

Identificirane kategorije, primjeri ključnih riječi i dijeljenje
Identificirane kategorije, primjeri ključnih riječi i dijeljenje

Istraživači su prikupili objave sedam uzastopnih dana krajem 2017. s deset Facebook stranica novinskih kuća u SAD-u i Ujedinjenom Kraljevstvu, uključujući "ugledne" i "tabloidne" izvore. U vrijeme istraživanja Facebook je bio najvažnija društvena mreža za konzumaciju vijesti. Otkrili su sljedeće:

Interpunkcije, riječi, fraze...

Neuobičajena interpunkcija u naslovu povezana je s čak 2,5 puta više reakcija, dijeljenja i komentara. U tekstu objave to se pak povezivalo s padom zanimanja.
Pitanja u naslovu ili tekstu posta nisu povezana s povećanom interakcijom. Istovremeno, dulje riječi u naslovima bile su povezane sa smanjenom interakcijom, a suprotno je primijećeno u tekstu objave gdje su duže riječi poticale više angažmana.

Udvostručenje broja riječi u naslovima dovelo je do 23,7% manje komentara, ali bez razlike u reakcijama ili dijeljenjima. Suprotno je pak primijećeno za tekst objave gdje se sav angažman povećao s udvostručenjem broja riječi.
Uobičajene fraze mamac za klikove u naslovima bile su povezane s gubitkom oko četvrtine reakcija, dijeljenja i komentara u usporedbi s onima bez takvih fraza.

Negativno i pozitivno

U analizi raspoloženja, istraživači su otkrili kako negativne riječi u objavama mogu povećati broj komentare, ali u naslovima to vrijedi za pozitivan ton.

Mediji korišteni u istraživanju
Mediji korišteni u istraživanju

Iako nije bilo moguće istražiti stvarne klikove jer te informacije nisu bile dostupne, studija će biti korisna onima koji žele razumjeti kako potaknuti korisnike na interakciju s relevantnim vijestima i koje značajke ne privlače izravno njihovu pozornost.