Gamificirano obrazovanje djecu približava STEM-u

Redovita uporaba gamificiranog 3D programa značajno poboljšava vještine prostornog razmišljanja kod čak 85 posto učenika oba spola 

Mladen Smrekar subota, 13. kolovoza 2022. u 17:46

Gamificirano obrazovanje moglo bi biti ključ za jačanje STEM sposobnosti učenika osnovnih škola; novo istraživanje Sveučilišta Južne Australije pokazuje da ono može poboljšati vještine prostornog rasuđivanja i oblikovati pozitivne stavove prema STEM-u i dizajnerskom razmišljanju.

Računalno potpomognuti dizajn

Studija je pokazala da redovita uporaba gamificiranog 3D programa za računalno potpomognuti dizajn Makers Empire može značajno poboljšati vještine prostornog razmišljanja kod čak 85 posto djece. Ovaj program trenutno se koristi u više od 500 škola u Australiji i više od 50 zemalja širom svijeta.

Program je osmišljen kako bi djeci pomogao u razvoju kreativnog samopouzdanja, vještina dizajnerskog razmišljanja i interesa za STEM, dopuštajući im da stvore sve što mogu zamisliti te da dizajniraju rješenja i prototipove za rješavanje problema iz stvarnog svijeta.

Makers Empire djeci omogućava da stvore sve što im padne na pamet
Makers Empire djeci omogućava da stvore sve što im padne na pamet

Nastavnici pak koriste nadzornu ploču za upravljanje razredom, planiranje lekcija, dodjeljivanje izazovnih tečajeva i praćenje napretka učenika. 

Važnost prostornog razmišljanja

"Već neko vrijeme znamo da je prostorno razmišljanje važan sastojak uspjeha u svim STEM disciplinama i da se ono može poboljšati", kaže voditelj istraživanja, izvanredni profesor Simon Leonard. Prostorno rasuđivanje je sposobnost uspostavljanja odnosa između objekata i razumijevanja njihove interakcije i izgleda iz različitih perspektiva i okruženja. 

Makers Empire koristi se u više od 500 škola u Australiji i više od 50 zemalja svijeta
Makers Empire koristi se u više od 500 škola u Australiji i više od 50 zemalja svijeta

Radeći s učenicima osnovnih škola u dobi od 11 do 13 godina, studija je procijenila korištenje aplikacije Makers Empire 3D design za jednom tjedno, po 45 ili 90 minuta, kroz deset tjedana.

Uočeno je kako su i dječaci i djevojčice pokazali značajan porast u trima vještinama prostornog rasuđivanja: mentalnoj rotaciji, prostornoj orijentaciji i prostornoj vizualizaciji.

Pustinjska mačka, životinja sposobna preživjeti surove pustinjske uvjete, viđena očima učenika
Pustinjska mačka, životinja sposobna preživjeti surove pustinjske uvjete, viđena očima učenika

Poticaj za djevojčice

Program je potaknuo uvjerenja i sposobnosti djevojčica da svladaju vještine prostornog rasuđivanja, smanjujući rodni jaz s 3,5 posto na 1,9 posto. To je važno u budućnosti jer u Australiji žene čine samo 28 posto radne snage u STEM-u, a razlike među spolovima posebno su velike u nekim od najbrže rastućih i najbolje plaćenih poslova. Podržavanje dječjeg samopouzdanja i vještina u STEM-u ključno je za njihov budući uspjeh, ističu istraživači.