Tko je ubio Skype? "Microsoftova birokracija" tvrdi Om Malik, originalni tehno influencer
"Loš menadžment može upropastiti i najbolju tvrtku, što je jasno vidljivo u slučaju Skypea gdje je nesposobno vodstvo uništilo njegov potencijal", piše nekad poznati insajder Microsofta, a danas gotovo zaboravljeni pionir tehnonovinarstva

Priča o Skypeu i Om Maliku ilustrira kako brzo se stvari mijenjaju u tehnološkom svijetu i kako u zaborav tonu nekadašnje ikone. Mnogi plaču za Skypeom, ali malo ih ga je u zadnje vrijeme koristilo, a gotovo nitko se ne sjeća više Om Malika iako je utro put današnjim influencerima.
Skype i Om Malik, zaboravljeni pioniri
Samo neki korisnici nostalgično se danas sjećaju Skypea kao nekad revolucionarne platforme, dok ga mlađe generacije jedva poznaju jer su svi na Viberu i WhatsAppu. Om Malik je bio jedan od prvih profesionalnih tehnoblogera, prepoznajući potencijal online novinarstva, a danas je zamijenjen s komentatorirma na TikToku. Može se reći da je bio preteča svim današnjim internetskim tehnološkim komentatorima. Njegov uspjeh s GigaOmom pokazao je kako pojedinci mogu postati utjecajni u industriji kroz kvalitetno online izvještavanje, međutim, s vremenom su se mediji promijenili, a mnogi pioniri poput Malika izgubili su na relevantnosti. Microsoft je kupio Skype 2011. godine za 8,5 milijardi dolara. Om Malik tih je godina na vrhuncu popularnosti.
Danas, na njegovom blogu čitamo nostalgičnu, ali zanimljivu priču o usponu i padu Skypea, aplikacije koja je promijenila način na koji se ranije komuniciralo.
Vrijeme najveće popularnosti
Om podsjeća da je Skype imao ogroman utjecaj na način komunikacije diljem svijeta. Besplatni međunarodni pozivi bili su prava revolucija koja je povezala ljude s različitih kontinenata bez skupih telefonskih računa. Postao je dio pop-kulture, često se spominjao u filmovima i serijama, što je pokazalo njegovu kulturološku važnost. Skype je demonstrirao snagu "mrežnog efekta" u digitalnom dobu, gdje vrijednost usluge raste s brojem korisnika. Bio je jedan od prvih primjera kako tehnologija postaje dio svakodnevne kulture, slično kao što je to bio prvi iPod.
Kada su stvari krenule nizbrdo
Problemi su počeli kad je Microsoft kupio Skype. Nekad inovativna i fleksibilna tvrtka postala je troma i birokratska. Om žalosno zaključuje: "Microsoft je kupio i praktički ubio Skype. Njihova birokracija uništila je jedan od najprepoznatljivijih brendova ovog stoljeća." Fokusiranjem na Teams, Microsoft je pokazao da je izgubio osjećaj za ono što je Skype činilo tako posebnim i uspješnim.
Pouke iz Skypeovog neuspjeha
Loš menadžment može upropastiti i najbolju tvrtku, što je jasno vidljivo u slučaju Skypea gdje je nesposobno vodstvo uništilo njegov potencijal. Također, važnost jasne vizije ne može se dovoljno naglasiti - Microsoft očito nije shvatio što je Skype učinilo tako posebnim. Opasnost od samozadovoljstva također je važna lekcija; fokusiranjem na Teams, Microsoft je demonstrirao da je izgubio dodir s onim što je Skype činilo uspješnim kod milijuna korisnika.
Nostalgično sjećanje
Za one koji žele saznati više o povijesti Skypea, Om preporučuje CNBC-jev dokumentarac koji dobro prikazuje uspon i pad ovog nekad velikog brenda. Na kraju, priča o Skypeu podsjeća nas kako čak i revolucionarni proizvodi mogu propasti ako se njima loše upravlja. Baš kao što je Skype izgubio svoju ulogu, tako je i Malik izgubio svoj utjecaj ne uspjevši se prilagoditi promjenama u digitalnom novinarstvu.